Ultimative Trænings Program?


zalvati0n
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg snart trænet i 4 måneder, og mit trænings program er snart ved at blive kedeligt. Så hvis i lige gider hjælpe mig, med at lave et ordentlig et. Som sparker røv. Det her er hvad jeg selv er kommet frem til, og synes selv at det er godt. Men ville godt lige have jeres mening.

Dag1: Bryst - cirka 4 øvelser, kan ik huske hvad de alle hedder. :/

Mave - 3 øvelser

Triceps - 3 øvelser

Dag2: Ryg - 4 øvelser(5)

Biceps - 3 øvelser

Dag3: Bryst - 4 øvelser, 2 andre øvelser end dag1.

Mave - 3 øvelser

Forarm - 2 øvelser

Jeg har fået atvide at det er dumt at træne skulder og nakke samtidig med at man træner ryg. Så jeg ville høre hvor jeg ellers skulle sætte dem henne? Eller om det overhovedet er sandt??

Skulederen består af 3 øvelser(4)

Nakke består 2 øvelser

Og er det klogt og træne mave og bryst 2 gange om ugen? Der er cirka 3 dages mellemrum...

Dag1 - Mandag

Dag2 - Onsdag

Dag3 - Fredag

De dage plejer det som relg at være. Ville helst kun træne 3 dage, for det er kun de dage jeg har tid til.

Link to comment
Share on other sites

Lidt svært når vi ikke kender øvelserne, og mon ikke det ville være bedre at køre fullbody, i stedet for det 1 1/2? split du har lavet..

En muskel skal helst rammes 2-3 gange om ugen, metoden med kun at ramme hver muskelgruppe en gang om ugen, er forældet.

Edited by Rasmus G
Link to comment
Share on other sites

Zeeto Jeg hælder nu os mest til fullbody som Rasmus G, da man kommer kroppen igenenm 3 gange. Men idet man træner fullbody så skal der jo ikke så mange øvelser til indenfor hver muskelgruppe. Vil sige at det bedste vil være at finde øvelser som dækker mange muskler og knap så mange isolationsøvelser.

Link to comment
Share on other sites

hmm jenz :thumb_down::w00t:

Fulbody3 på 2 timer Sååå bliver det heller ikke odenlig... :devil::thumb_down: :sneaky:

jeg har trænet ca det sammen program som zal viste :) og det er nået som sparker.. B)

Jeg bruger ca 1 1/2 time, hvorfor skulle det ikke blive ordentligt?

Jeg har øget mit squat 15kg og min bænk 5kg på 4 uger, så jeg klager ikke B)

Link to comment
Share on other sites

hvorfor skulle det ikke blive ordentligt af den grund? Split programmer har ofte en del isolationsøvelser med, som man undlader at bruge i Fullbody, hvor man isedet finder ølverser som dækker flere muskler end kun en. Desuden skulle det give et bedre udbytte når man får et spænd i hele kroppen.

ps. er steget 17,5 kg i bænkpress på 1½ måned hvor der er langt en skiferie ind og 40 timers ekstra arbejde på jobbet

Edited by jenz
Link to comment
Share on other sites

til ZeeTo:

Rasmus G.... 3gange om ugen tror jeg bliver for meget...
:lol: :lol:

Prøv at læse nogle artikler, så du ikke "tror" så meget. :)

Der er nogle gode på mol og især nogle rigtig gode artikler på www.getbig.dk skrevet af Thomas Jagh ;)

Link to comment
Share on other sites

kom med nogle link... på de artikler <_<

Du behøver ikke lyde så mistroisk - der er ikke noget i vejen med helkropsprogrammer! Jeg troede også selv i mange år, at det var smartest kun at træne hver kropsdel en gang om ugen, men jeg er da glad for, at jeg er blevet klogere!

Mht. links, så kunne du jo prøve at se på MOL's startside og læse HST-artiklen - så er du allerede godt igang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share