nybegynder


mr_nice
 Share

Recommended Posts

hej er ny her men også inden få træning jeg skal starte til den første med at træne styrke træning.

jeg er en fyr på 22 som ik er så høj og ikke med så meget vægt men det skal vi nok få gjort noget ved :tongue: jeg er 168høj og vejer 52 kg fedt % 8 ville bare høre hvad få et program der ville være godt til mig at bruge smidder lige et billede af mig så i kan bedømme!!

jeg skal lige nævne jeg aldrig har styrke trænet før eller lavet andet sport men går meget op i kost og skal til at uddanne mig som kost vejleder så kan man jo se hvad kost gør eller har jeg bare nogle gode gener

mvh mhk

post-8-1077548625.jpg

Edited by mr_nice
Link to comment
Share on other sites

Hvis du er helt ny, bil jeg anbefale følgende program:

Fundament træning for begyndere

Ellers kan du kigge på HST. Det skulle eftersigende være et rigtigt godt program. Dette er dog forudsat, at du træner for hypertrofi (muskelvækst) og ikke styrke. Hvis du træner efter styrke, så er det første program nok det bedste. Som helt nybegynder, kan du overveje at køre 3 sæt med 10 rep og med lettere vægte end de 5 x 5 der er angivet i programmet. Meningen med dette er at lære teknik. Du kan selvfølgelig også bare køre 5 x 5, og så bruge vægte, der er så lette, at du kan koncentrere dig om teknikken.

Hvad angår kosten, så er det relativt simpelt:

Spis sundt, men spist meget!

Derudover kan du med fordel drikke en halv liter kakaomælk lige efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Nu siger du, du ikke har prøvet at træne før, så vil foreslå dig at læse en masse artikler om hvilke øvelser der er gode (dødløft, squat, bænkpress militarypress, er nogen fx på gode hovedøvelser) hvis du er i tvivl om hvordan øvelserne skal udføres kan du finde dem her

Prøv dig frem med hvilken vægt du skal have på, men start let ud og få teknikken i øvelsen på plads, da det kan hjælpe dig fremover, fx med din styrke og undgå skader

Jenz

Link to comment
Share on other sites

så spis MERE :bigsmile:

Det kan godt være du spiser sundt, men med 52kg spiser du i hvert fald ikke særlig meget. Du kan have et nok så godt træningsprogram, men hvis du ikke spiser nok vil du ikke vokse.

Læs alt du kan i artikler og fora her på mol og de gode artikler af Thomas Jagd på getbig, så har du i hvert fald til en start. Køb en bog eller to om grundlæggende træningsteori.

Link to comment
Share on other sites

maxpower det er ikke få at provokere på nogen måde.

prøv at læse lidt længere oppe MADEN har jeg styr på og ved godt hvad der skal til få at blive stor men mangler bare et godt program til sån en som mig!!! har også købt noget kreatin og veight gainer samt protein pulver og noget krom tilskud.

det er vægten jeg vil gå efter først da jeg syndes jeg er stærk i forhold til min vægt kontra størrelse.

mvh mhk

Link to comment
Share on other sites

maxpower det er ikke få at provokere på nogen måde.

prøv at læse lidt længere oppe MADEN har jeg styr på og ved godt hvad der skal til få at blive stor men mangler bare et godt program til sån en som mig!!! har også købt noget kreatin og veight gainer samt protein pulver og noget krom tilskud.

det er vægten jeg vil gå efter først da jeg syndes jeg er stærk i forhold til min vægt kontra størrelse.

mvh mhk

sådan opfattede jeg det såmænd heller ikke :)

Jeg gætter på at du så ikke "har haft styr på kosten" så længe, siden du ikke vejer mere. Husk også at weight gainer og diverse kosttilskud ikke betyder kosten er fornuftig ;)

Med mindre du har adgang til en veluddannet personlig træner, så er du selv den der er bedst til at lave et program til dig - derfor foreslår jeg dig at læse hvad alt du kan komme i nærheden af om emnet og ikke bare stole på at et færdiglavet program er "godt nok" - for det vil det ikke være hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

jo det har jeg men ikke til formål med at blive stor men har nok vist hvad der skal til få at blive det :) vægten har noget at gøre med mine gener fra mine forældre de er heller ik så store så lad være med at spille så klog hvad mad angår få det har jeg styr på!!! :w00t:

mvh mhk

Link to comment
Share on other sites

jo det har jeg men ikke til formål med at blive stor men har nok vist hvad der skal til få at blive det  vægten har noget at gøre med mine gener fra mine forældre de er heller ik så store så lad være med at spille så klog hvad mad angår få det har jeg styr på!!!

Der er ingen der siger, at du ikke har rsty på maden. Der er bare rigtigt mange, inklusive mg selv, der er blevet overrasket over, præcis, hvo meget man skal spise for at få mest ud af træningen. Det eneste vi siger er bare, at der virkeligt skal spises igennem. Weightgainer efter træningen er ikke nok i sig selv.

PS. Der er ingen grund til at blive sur. Vi prøver bare at hjælpe dig med at få mest ud af din træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share