HST kombinreret med ABCDE-diæten


Jakkedrengen
 Share

Recommended Posts

Hej MOL,

jeg skal idag til at begynde et 8 ugers HST jeg har lavet weekenden over :w00t: . Jeg ville gerne uploade det så i kan se/kommentere det - men det kan jeg ikke finde ud af! :blink:

Mens jeg lavede programmet surfede jeg lidt rundt inde på getbig og fandt en artikel om ABCDE diæten. En artikel der præsenterer en teori jeg syntes lyder meget spændende, hvorfor jeg har besluttet mig for at prøve den :sneaky:

Kan ABCDE diæten kombinreres med mit HST forløb? Eller skal jeg vente til efter HST'en? :unsure:

Nogle punkter ved ABCDE diæten jeg ydermere undrer mig lidt over er:

  • Der skrives man under kuren ikke behøver meget C-vitamin?:unsure:
  • HMB anbefales som et kosttilskud. Hvad er dette og hvilken effekt har det?:unsure:
  • Har ABCDE diæten en bevist funktion?:unsure:
  • Er der nogen MOL'boere der har erfaring med den? :unsure:

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige prøvet at læse lidt rundt inde på HST sidens forum og syntes det kunne være ret sjovt at prøve at kombinere HST og ACBDE diæten.

Min tanke for et forløb var så at man i uge 1,3 og 5 var på kuren og 2,4 og 6 bulkede. Så ville jegi de vægtmæssigt "lettere" uger være på 1300Kcal (for mig på 75kg) og i de tunge uger på 3300Kcal.

Godt nok overholder jeg så ikke de 10-12 dage som ABCDE diæten rigtigt foreskriver, men der er jo nogen på HST siden der taler om tre dage kur og to dage bulk - og så kan en uge af gangen da ikke være helt af vejen :unsure:

Min betænklighed ved at kombinere HST med ABCDE diæten - og betænkligheder har man jo altid - er at mange har fortalt mig at det er sindsygt hårdt at træne HST. Jeg ikke selv prøvet det endnu, men kunne forestille mig at stram kur og hård træning er en belastende kombinering!!!

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har selv leget med tanken om at kombinere de to, men bleb enig med mig selv om at tunge vægte og sultekur nok ikke var den smarteste måde at gå foråret i møde på.

Jeg tænkte på om man kunne splitte det lidt op så man kørte HST de 14 dage hvor man ifølge ABCDE spiser igennem, og så sætte HST på "stand-by" i ¨de 14 dage på kalorie underskud (hvor man så kunne tage nogle bokse timer el.lign for at vedligeholde mest mest muligt?

Kommentarer modtages meget gerne... :)

Link to comment
Share on other sites

Så hårdt er HST ikke... ihvertfald ikke den almindelige udgave, men du skal nok holde dig fra Cilius' udgave med ekstra volumen hvis du vil cutte samtidig. Derimod vil jeg mene at det er en dårlig idé at droppe HST i de uger hvor man cutter, derved ødelægger man progressionen i HST og risikerer at miste mere muskelmasse i cutte perioderne, da musklerne ikke aktiveres.

Link to comment
Share on other sites

Du kan evt. droppe eller nedsætte antallet af gange med progression under kcal underskuds perioderne - du vokser alligevel ikke i den periode, og gå lidt mere heftigt til værks i overskudsperioderne både volumen og progressionsmæssigt.

Post lige resultaterne her i tråden, når i har leget med det et par måneders tid - kunne være spændende at se :)

Link to comment
Share on other sites

Post lige resultaterne her i tråden, når i har leget med det et par måneders tid - kunne være spændende at se :)

Det vil jeg gøre :)

I skrivende stund er jeg lige i gang med at få taget nogle billeder af mig selv, derudover får jeg målt min fedt% imorgen og jeg skal i gang med målebåndet senere idag. Så tager jeg samme tur om nu 4 uger når min HST cyklus er færdig og så gør ejg midlertidigt status op.

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gennemgået det med en træner fra centret, han har har godt nok ikke meget til overs for ABCDE kuren, men jeg prøver alligevel.

Jeg har lavet et opdateret program/diet, det lægger jeg ud en af dagene. (men må hellere starte min egen tråd, da det her jo er jakkedrengens og jeg sådan set ikke har noget at gøre her men bare ville poste mine ovevejelser... håber ikke jakkedrengen synes jeg mænger mig alt for meget?)

Hep

Link to comment
Share on other sites

men må hellere starte min egen tråd, da det her jo er jakkedrengens og jeg sådan set ikke har noget at gøre her men bare ville poste mine ovevejelser... håber ikke jakkedrengen synes jeg mænger mig alt for meget?)

Hep

Du kan bare skrive her. Så vidt jeg kan forstå er det du har på hjerte relevant for sammenhængen :unsure: Om ikke andet vækker jeg alligevel tråden til livs igen når jeg er længere i forløbet!

Jeg er lige begyndt på diæt fasen idag. 1300Kcal, 30min intensiv cardio og 9 timer på arbejde - det giver et rimeligt stort hul i maven :4mewantfood:

Jakkedrengen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Her en hurtig update:

Jeg kan simpelthen ikke holde kuren på 1300Kcal så det er blevet til 1500Kcal istedet - det betyder dog ikke at jeg ikke stadig er sulten :tongue:

Min vægt søndag efter morgenmaden var 76kg, idag efter fire dages fuld diæt er den 73kg efter morgenmad. Nok er morgenmaden mindre, men jeg havde også drukket en liter vand - så det er nok ikke helt ved siden af at sammenligne.

I mandags sagde mit fedt% 12,1 og jeg måler den igen på mandag. Så der glæder jeg mig til at se det reelle tab af fedt og muskler.

I den mere håndgribelige størrelsenorden, vil jeg lige bemærke at jeg igen kan passe nogle af de bukser min røv ellers syntes var blevet for små - det er SÅ godt :w00t:

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak for interessen Wasabi.

Jeg regner med at brygge en log sammen her i påsken og så starte den op når mit HST forløb er færdigt om 1½ uges tid. Så skal jeg jo holde 9-10dages total træningspause og det skulle vist give rigeligt med tid til at få en log startet ordenligt op :bigsmile:

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share