Ondt at lave mavebøjninger


Zyndrome
 Share

Recommended Posts

Måske fordi I laver dem forkert. I skal flexe mavemusklerne og samtidig bøje lænderyggen - Man træner ikke maven optimalt ved at holde ryggen strakt, da det sjovt nok betyder at det primært er hoftebøjerne man træner... :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

RG: Har endnu ikke oplevet nogen som ikke kunne lave mavebøjninger uden smerter, hvis bare man ændrede lidt på udførslen. Selv folk med friske discusprolapser kan lære det!

Hvis det er et generelt problem, synes jeg du skulle opsøge en fys :)

Pyt, får nok mavetræning ved Dødløft og Squat :)

Link to comment
Share on other sites

Hey jeg er en dreng på 15år som får ondt i hofterne, når jeg laver mavebøjninger ... Nogen som ved hvorfor ?

Nu er mavebøjninger som jeg forstår det et meeeeeeeeget bredt begreb...

Hvordan laver du dem, sit-up, crunches, decline osv? Lyder lidt som om du har du har hoftebøjerne med oz...

Prøv evt den her

link

Link to comment
Share on other sites

Hold benene bøjede og fødderne i gulvet, det giver god balance og styr på øvelsen. Og nu kommer det vigtige: hold lænden i gulvet. Næsten uanset hvilken maveøvelse du laver, skal du stoppe bevægelsen, når lænden løfter sig fra gulvet. Hvis du bruger Romerstol el. lign. er det selvfølgelig ikke helt det samme, men så hold dig fra den slags "maskiner" de går nemlig ofte i hoftebøjeren og den bliver let overbelastet og øm. Der bør kun flexes i mavemusklerne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share