Rapport fra forbrugerraadet


Sp@rrow
 Share

Recommended Posts

Jeg faldt lige over denne rapport fra Forbrugerraadet om slankekosttilskud paa det danske marked.

Läg isär märke til at slankekosttilskud baseret paa fölgende produkter ifölge forbrugerraadets rapport ikke har nogen dokumenteret slankende effekt:

CLA,

Inulin,

Guarfibre,

Chitosan (rejefibre),

Krom,

Calcium,

D3-vitamin,

B5- og B6-vitamin,

Coenzym Q10,

Valleprotein,

L'carnithin,

L'ornithin,

Lecithin,

Pyrovat,

Æblecidereddike,

Te,

Fiskeolie,

Hvidløg,

Kelp (Jod),

Artiskokekstrakt,

Gingko Biloba,

HCA (Garcinia cambogia),

Udrensningskure

Forbrugerraadet har valgt at anmelde 38 ud af undersögelsens 42 produkter for vildledende anprisninger af slankende effekt - kun 2 af produkterne havde en dokumenteret slankende effekt - begge fiber produkter og begge anprises i sammenhäng med en diät. :angry:

Spändende läsning..

Edited by Sp@rrow
Link to comment
Share on other sites

Läg isär märke til at slankekosttilskud baseret paa fölgende produkter ifölge forbrugerraadets rapport ikke har nogen dokumenteret slankende effekt:

Æblecidereddike,

Så kan det da være vi kan slippe for et par popupper der :)

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet CLA fra Getbig, og det havde absolut ingen virkning, trods deres egen beskrivelse af produktet:

For nogle år siden skabte opdagelsen af CLA (en forkortelse for Conjugated linoleic acid, konjungeret linolsyre) en videnskabelig sensation. Her var der en fedtsyre, der forekommer i rødt kød og ost og har stærke anti-cancer egenskaber, idet den er særlig effektiv med hensyn til at hæmme cancer i bryst, prostata, tyk- og endetarm, mave og hud, inklusive melanom. Forskerne fandt ud af, at CLA er mere cancerhæmmende end nogen anden fedtsyre. Særligt bemærkelsesværdigt er det, at selv lave koncentrationer hæmmer cancercellernes vækst signifikant.
Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig hørt om, at calcium skulle være et slankemiddel :confused2:

For de, der tror det, kan jeg oplyse, at den effekt har jeg aldrig selv observeret, selv om jeg har taget kalktilskud i nogle år nu.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet CLA fra Getbig, og det havde absolut ingen virkning, trods deres egen beskrivelse af produktet:
For nogle år siden skabte opdagelsen af CLA (en forkortelse for Conjugated linoleic acid, konjungeret linolsyre) en videnskabelig sensation. Her var der en fedtsyre, der forekommer i rødt kød og ost og har stærke anti-cancer egenskaber, idet den er særlig effektiv med hensyn til at hæmme cancer i bryst, prostata, tyk- og endetarm, mave og hud, inklusive melanom. Forskerne fandt ud af, at CLA er mere cancerhæmmende end nogen anden fedtsyre. Særligt bemærkelsesværdigt er det, at selv lave koncentrationer hæmmer cancercellernes vækst signifikant.

Fik du kræft siden du kan sige det ikke virkede eller tabte du dig ikke med det? :)

Jeg har aldrig blevet narret af alle de hokus pokus ting er der noget der ivrker for at holde vægten på rette niveau er det motion og selvfølgelig kosten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share