3-splittet aminosyre ??


Granhof
 Share

Recommended Posts

Jeg har ladet mig fortælle at man kan få nogle aminosyrer, der er spaltet 3 gange, de skulle på den måde virke bedre/være hurtigere optagelige :unsure:

Er der nogen der ved hvad fordelen ved dem er ? (foruden hurtigere optagelige)

hvilke producenter laver dem ? da jeg ikke selv har kunne finde dem nogen steder..

Ville det ikke være en del bedre, at indtage nogle aminosyrer lige direkte efter træning, sammen emd en alm protein shake, fremfor, at undvære aminosyren ?? evt et link til et test eller ligende underbyggende påstand ;)

Håber det gav en smule mening :)

Edited by Granhof
Link to comment
Share on other sites

KAn godt være jeg spørger lidt dumt :unsure: Men hvorfor er de egentlig det ? er der så stor forskel på de forskellige aminosyrer ? Hvor kan man se hvordan de forskellige aminosyrer påvirker kroppen ? altså så man er sikker på at få de rigtige. Jeg tænker på en post shake i denne sammenhæng.

De skulle jo også være en del hurtigere at optage end alm. valle, det er faktisk derfor at jeg sprøger ;)

Link to comment
Share on other sites

Et aminosyre kan ikke spaltes under nogen omstændigheder. Så er det ikke en aminosyre længere. Så længe nogen hævder at sælge aminosyrer som monomere så kan de ikke spaltes mere. Alt hvad i så tror er aminosyretabletter er polymere/polypeptider og bare proteiner der er hakket i mindre stykker.

en aminosyre består af en funktionel grubbe, en carboxylgruppe og en aminogruppe. Spaltes disse fra hinanden så har du ikke længere en aminosyre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror sgu også det er en and jvf. Folmands indlæg. Kan i øvrigt ikke se hvad fordelen skulle være. Jeg tror at gevinsten ved et protein der er endnu hurtigere end valle er ganske beskeden, og slet ikke den sandsynlige mer-betaling værd.

Link to comment
Share on other sites

Håber det gav en smule mening  :)

Har aldrig hørt om det ! - kunne det være BCAAs ? Branched-Chain Amino Acids består af aminosyrerne leucine, isoleucine samt valine - kunne det være disse som har været omtalt ?

I så fald kan du læse mere om BCAAs her

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share