Quattro dynamo


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Halløj derude foran skærmen.

Jeg har tænkt lidt på at prøve et anderledes program den næste måneds tid inden jeg starter cutting. Målet er MORE MASS

Jeg havde specielt kig på dette program, Quattro Dynamo.

Ideen er at træne alle muskelgrupper 4 gange om ugen, dvs hver gang, men på meget forskellig vis. Øvelsesvalget skal være overvejende basisøvelser.

Grundstrukturen ser således ud:

Day 1 (Maximal Strength)

Sets: 5

Reps: 3

Rest: 60 seconds between antagonist supersets

Load: 5 rep max (The extra two reps are kept "in the hole" so you won't train to failure.)

Tempo: Perform concentric (lifting) fast; perform eccentric (lowering) under control.

Day 2 (Endurance Strength)

Sets: 2

Reps: 25

Rest: 90 seconds between antagonist supersets

Load: 27RM

Tempo: Same as Day 1

Day 3

Rest/Cardio

Day 4 (Hypertrophy Strength)

Sets: 3

Reps: 8

Rest: 75 seconds between antagonist supersets

Load: 10RM

Tempo: Same as Day 1

Day 5

Rest/Cardio

Day 6 (Explosive Strength)

Sets: 6

Reps: 3

Rest: 60 seconds between consecutive sets

Load: 18RM

Tempo: As fast as humanly possible while maintaining proper form.

Day 7

Rest

Øvelsesvalg mm kan ses i artiklen.

Mine spørgsmål:

Holder konceptet? Det er jo nærmest så langt man kan komme fra HST som muligt - og HST virker jo :lol:

Jeg synes kun det er med meget flinke briller på man kan sige at han kommer hele kroppen rundt med de øvelser, og jeg synes ikke der er så meget basisøvelse over mange af dem.

Jeg er lidt tvivlende overfor nødvendigheden af at variere øvelsesvalget så meget som han gør, og evt. hvor meget det er hensigtsmæssigt at udskiftepå øvelsesvalget. Han har f.eks. ingen dødløft med :freaked:

Han (Chad) går meget op i at man har samme grebsposition og bredde i antagonist-supersættene. Det virker lidt som noget BS ;)

Kommentarer og forslag modtages :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Har lige selv trænet abbh programmet. Og er ganske godt tilfreds.

Jeg syntes der er meget god ræsson bag hans idéer. Men ja 27rm?!? :hehe:

Virker åndssvagt...

Desuden er det nok heller ikke det vigtigeste at man vælger den præcise vægt. Bare man ikke kører til failure. Målet er jo netop at træne st-fibre og højne restitutionen akut (gennem øget blodgennemstrømning), og mere "kronisk" gennem øget kapillarisering af muskelvævet.

Har selv planlagt at træne programmet til sommer når restitutionen er optimal (æde og ligge på stranden hele dagen) :bounce:

Maxpower, hvis du har spørgsmål kan du altid skrive på t-mag's forum eller maile ham personligt. Han er god til at svare..

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

3 uger taget ca. 3 kilo på. Heraf ca. 500g. fedt ifølge min fedt% måling

Wow, flot! Jeg havde taenkt mig at foelge et hoej volumen program bagefter, saa ville man jo kunne se det...

Testede du en reel 27rm eller var den "guestimated"?

Ellers nogle gode tips til programmet?

Link to comment
Share on other sites

hehe, skal vi ikke sige "flot spist"? :)

Chancen for at du har taget 2,5kg muller på i løbet af 3 uger (eller er det faktisk kun 1½???) kan nok ligge på et lille sted. Væskebalance, usikkerhed på fedtmålingen osv kan spille meget ind.

ang programmet, så prøver jeg lige at smide en mail afsted til Chad senere idag :bigsmile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Uanset hvad tror jeg den er god til at få pulsen i vejret  :devil:

Og det skulle hjælpe på ?

hehe, så var nu ikke ment specielt seriøst eller alvorligt :)

Formålet med endurance-dagen som beskrevet i artiklen:

This endurance session will serve two purposes. First, the slow-oxidative (SO) motor units will be recruited since they're relatively fresh. This is due to the fact that the previous session minimally recruited these motor units. Second, the program acts as a recovery-inducing session since the blood flow (i.e. nutrient transfer) will be high. This dramatically increases recovery.
Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Phoz

Tog 3g. kreatin efter træning, har måske medført øget væske.

Hvis du startede på kreatin under programmet, så er det højst sandsynligt derfor du har taget på. Mistede du "muskelmassen" efter du stoppede med kreatin igen?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hvad så ?

Gav det noget ?

Var lige inde i MaxPowers for at søge tilbage til Quattro dynamo

træningen for at se.

Har set at MaxPower har haft kanon fremgang hele tiden, men er det Quattro Dynamo,

eller virker alt bare på ham ?

Andre der har erfaring med Quattro dynamo ?

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Hvad så ?

Gav det noget ?

Var lige inde i MaxPowers for at søge tilbage til Quattro dynamo

træningen for at se.

Har set at MaxPower har haft kanon fremgang hele tiden, men er det Quattro Dynamo,

eller virker alt bare på ham ?

Andre der har erfaring med Quattro dynamo ?

Henning :pumpin:

Det var sjovt at prøve :)

Jeg synes det er meget svært at vurdere et program efter kun 3 uger, både mht masse og styrke kan man jo næppe forvente det helt store på så kort tid.

Her er min sidste QD-workout. Helt skidt gik det da ikke.

Alt virker på mig :lol: - jeg håber da det er fordi uanset hvad jeg prøver er det fornuftigt skuet sammen. Progression og en frekvens på mindst 2 gange pr uge er vist de primære fællestræk.

Link to comment
Share on other sites

Alt virker på mig  :lol: - jeg håber da det er fordi uanset hvad jeg prøver er det fornuftigt skuet sammen. Progression og en frekvens på mindst 2 gange pr uge er vist de primære fællestræk.
Mindst 2 gange pr. uge er jeg med på.

Men det med progression har jeg aldrig kunnet finde ud af :)

Men måske skal jeg tage mig sammen og starte lavt nok,

så må det kunne lade sig gøre at øge vægten med nogle

kg. for hvert træningspas.

Er der nogen ide at træne en masse pas langt under det jeg

kan for at få progression ?

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share