Løbetræning sammen med styrketræning


Wosylus
 Share

Recommended Posts

Har nu styrketrænet i godt et år og ser fine fremskridt. Dog har jeg nogle "håndtag" jeg gerne vil have fjernet inden sommer. Ligeledes vil jeg se, om jeg ikke kan få fjernet lidt af fedtet på maven, så sixpacken kan titte frem :)

Jeg er dog bekymret for, om jeg vil være i stand til stadig at øge muskelstørrelse, hvis jeg begynder at løbe. Jeg er nemlig langt fra tilfreds med størrelsen af eksempelvis bryst og arme. Jeg går ud fra disse vil blive mere definerede ved løbetræning, men vil jeg stadig være i stand til at blive større?

Et andet tvivlspørgsål jeg har er, om det er en god ide at træne i intervaller med megen sprint. Når man kigger på sprintere kontra langdistanceløbere er der jo ingen tvivl om hvem der ser mest veltrænede ud....

På forhånd mange tak

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det lyder som om, at du er nervøs for om din fedtforbrænding ved løb, skal få din fedtprocent på bryst og arme til at blive lig nul og din muskelmasse til at stoppe sin udvikling og få dig til at fremstå som en pind... Bare rolig, det skal du ikke være nervøs for ;)

Din fedtforbrænding vil sikkert blive øget lidt mere ved løb, end udelukkende ved styrketræning, men da der jo ikke just sidder en masse fedt på arme og bryst, skal du ikke være bange for, at du svinder ind til det rene ingenting.

Så længe du sørger for at få nok kulhydrater og proteiner, skal du nok blive ved med at danne større muskler. Bare fordi musklerne på benene begynder at udvikle sig, stopper andre muskler ikke med det - så længe du selvfølgelig træner begge dele og får brændstof nok (også selvom du evt. er på en mindre slankekur, hvis det er det, du er ude i).

Når du starter med at løbe, så tag det stille og roligt - ikke starte med 10 km. 3 gange om ugen, hvis du er helt rookie i løb - det forværrer risikoen for skader.

Ligeledes er intervaltræning temmelig hårdt at starte op med, og du kan derfor risikere at presse dig selv og miste lysten til løbet.

- En startmulighed ville være evt. at løbe et par km. før træning, så er kroppen også godt gennemvarm til videre styrketræning - Føler du dig flad efter løb, skal du dog ikke presse dig selv for hårdt, men hellere nyde endorfinkicket fra hjernen, end pumpe løs med vægtene.

- God træning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

>Wosylus

At trene intervaltrening og styrketrening er præcis det stormotivatoren Bill Phillips (som har sat sig som mål at få almindelige amerikanere i kanonform) anbefaler! Hvis du har hørt om The Body Challenge eller set billeder fra deltagerne, så er det åbenbart at mange godt kan opbygge muskelmasse samtidig med at de taber fedt.

Bill Phillips anbefaler benhård intervaltreing 2-3 gange i ugen à ca. 20 min.

Link to comment
Share on other sites

>Wosylus

At trene intervaltrening og styrketrening er præcis det stormotivatoren Bill Phillips (som har sat sig som mål at få almindelige amerikanere i kanonform) anbefaler! Hvis du har hørt om The Body Challenge eller set billeder fra deltagerne, så er det åbenbart at mange godt kan opbygge muskelmasse samtidig med at de taber fedt.

Bill Phillips anbefaler benhård intervaltreing 2-3 gange i ugen à ca. 20 min.

Du vil selvfølgelig også opbygge muskelmasse idet du træner. Styrketræning og løb vil for stort set alle betyde at man "bytter rundt" på nogle af sine kilo, så lovehandles bliver ersattet af muskelmasse.

Men det jeg tror Ronnie refererer til er at du ikke vil have et målrettet muskelgain - for det får du jo altså kun hvis du er i kalorieoverskud.

Link to comment
Share on other sites

>Wosylus

At trene intervaltrening og styrketrening er præcis det stormotivatoren Bill Phillips (som har sat sig som mål at få almindelige amerikanere i kanonform) anbefaler! Hvis du har hørt om The Body Challenge eller set billeder fra deltagerne, så er det åbenbart at mange godt kan opbygge muskelmasse samtidig med at de taber fedt.

Bill Phillips anbefaler benhård intervaltreing 2-3 gange i ugen à ca. 20 min.

Du vil selvfølgelig også opbygge muskelmasse idet du træner. Styrketræning og løb vil for stort set alle betyde at man "bytter rundt" på nogle af sine kilo, så lovehandles bliver ersattet af muskelmasse.

Men det jeg tror Ronnie refererer til er at du ikke vil have et målrettet muskelgain - for det får du jo altså kun hvis du er i kalorieoverskud.

Bytter rundt? Hvad mener du?

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share