Pilates, Alerxanderteknik osv.?!


xtr
 Share

Recommended Posts

På det seneste har jeg hørt en del om især pilates, både i tv og fra centeret.

Nogle der kan fortælle mere om det?

Er det et godt suplement til muskeltræningen (eller konditionstræningen for den sags skyld)

Eller er det bare ligegyldigt..!?

Link to comment
Share on other sites

Mel Siff om Pilates: link

Tv-shop reklamen der kører for (Winsor) Pilates i øjeblikket er en seriøs omgang BS

To af klassiskerne de får fyret af er:

Intensiteten er lav... forbrændingen er HØJ :thumb_down: (det giver jo også god mening)

Pilates giver laaaange og slanke muskler, ikke de store og "klodsede" muskler man får af styrketræning. :blink::blink: (sort snak)

Det de nok mener er at lav intensitet -> lav forbrænding, dvs man anstrenger sig ikke så meget. Det må være en smutter da de lavede oversættelsen :lol:

Og med nr 2 mener de nok at pilates ikke giver muskelvækst, mens styrketræning gør :)

Når det så er sagt tror jeg nok at Pilates kan gøre dig smidigere, give bedre "kropskontrol" og sikkert også en stærkere midtersektion. Det er bare tvivlsom om Pilates gør det bedre end så mange andre træningsformer, der har samme formål.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg har til min yoga-lære sagt, at Pilates kun er for gravide kvinder. :lol:

Pilates minder lidt om yoga-fitness og det drejer sig i vid udstrækning om kropskontrol. Ikke kun fysisk men også psykisk (hvis man overhovedet kan sige det). Åndedrættet er den vigtigste faktor. Det skal komme fra mellemgulvet og du skal psykisk forbinde dig med det fysiske i åndedrættet. Det er ikke tilfældigt at det hedder "ÅNDEdræt". Oversat til eng. SPIRIT.

Jeg har prøvet alle tre typer og dyrker idag kun Power-Yoga. Jeg kan ikke opnå den "connection to your dia-breath" som han kalder det. Men Power-Yoga er hårdt, fysisk krævende og giver smidighed. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share