Fordeling af kalorier


Le Moi
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har på det sidste gået og undret mig lidt over noget; Er der nogle retningslinjer for, hvornår det er bedst at spise det måltid med flest kalorier? Håber i forstår spørgsmålet..

Jeg kan se at det måltid jeg får flest kalorier gennem, er morgenmaden, der får jeg 734 kcal. Dette gennem 150 g Kellogs Special K og 450 g skummetmælk..

Aftensmaden lå i aften på cirka 650 (målte det ikke nøjagtigt). De andre måltider jeg har om dagen ligger på cirka 100, bortset fra lige efter træning, hvor jeg drikker en shake med 448 kcal.

Ligger det også sådan ved jer, eller burde jeg spise mere til aftensmaden?

Alt i alt i dag, som sagt uden præcis måling af aftensmad, har jeg indtaget 2334 kcal fordelt på

215 g protein

282 g kulhydrat

39 g fedt

Jeg vejer 68 kilo (188 høj, 17 år) det jeg arbejder på et at stige i vægt uden at øge fedtprocenten alt for dratisk.. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg får for meget protein og for lidt kulhydrat..

Link to comment
Share on other sites

Med over 200g prots er du i hvert fald rigeligt dækket ind. Jeg har stadig ikke helt hittet ud af hvad effekten af at flytte en del af energiindtaget fra kulhydrat til protein betyder. Protein kræver en smule mere at forbrænde, så "netto-værdien" er ikke helt så høj som kulhydrat. Ingen forsøg har vist at et højt proteinindtag er skadeligt for raske mennesker :)

Mine måltider ligger på ca 650-800kcal for morgenmad, frokost og aftensmad, 2 mellemmåltider på ca 500, ca 500 i løbet af træning og 250 til natmad - HVIS jeg ellers holder planen. Og ja, jeg forsøger at tage på i vægt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Protein kræver en smule mere at forbrænde, så "netto-værdien" er ikke helt så høj som kulhydrat.
Den forstod jeg ikke helt?

Tilføjet 260 gram mælk til aftensmad kommer jeg næsten op på 2500, så det går jeg ud fra er meget godt taget et ønske om vægtøgning i betragtning..

Men kan godt nok ikke helt holde trit med dine mellemmåltider.. :D Så sulten er jeg alligevel ikke.. :tongue:

Edited by Le Moi
Link to comment
Share on other sites

Protein kræver en smule mere at forbrænde, så "netto-værdien" er ikke helt så høj som kulhydrat.
Den forstod jeg ikke helt?

Kulhydrat og protein indeholder begge 4kcal pr gram, men for at optage det kræves mere energi for protein end for kulhydrat. Jeg kan dog ikke lige huske de præcise tal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share