Torskelever tran


Deluxe
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg normalt ikke problemer med at få skyllet alt muligt skod ned i gabet, men jeg går og undrer mig over, om der er nogle herinde som måske har lidt fif til hvordan jeg bedst muligt kan skjule smagen af Torskelever tran'en?

Indtil videre har jeg taget mine sædvanlige:

1)5 ml + æblejuice

2)5 ml + Appelsinjuice

3)5 ml + vand & Citronsaft

Det virker ikke som om at en blanding med nogle former for juice kan skjule smagen, og stærk citronsaft var heller ikke det store hit.

Det ér til at få ned, men hvis der var en mildere og mere behagelig måde at få det ned, vil jeg gerne høre andres råd?

Kan normalt godt lide fisk, men der er liiige en tand for kraftig smag i denne :lol:

:4george:

Link to comment
Share on other sites

:lol: :lol: :lol:

haha... Hvad er det egentlig godt for??? Jg fik det meget da jeg var yngere.. Altsaa i 7 aars alderen..

Jeg fik altid varmt te bagefter.. Mener at det faar smagen vaek.. Varmt vand kan ogsaa gore det, bare det er noget varmt flydene, saa skulle smagn gerne komme vaek.. Juice er ikke godt da ens mund i forvejen er "klaebelig"af torskelevertranen, og juice er mere klaebelig, hvilket vil sige at det "fedtlag" eller lag du har i hele munden bliver blandingen af juice og torskelevertranden..

Haaber at det hjaelper..

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad man dog ikke gør for de essentielle fedtsyrer :rolleyes:

Ok, prøver med varmt vand, selvom jeg tror at den bliver ligeså funky.

Nevermind. Hvis folk ikke kender særlig til det, må jeg bare fortsætte med at eksperimentere lidt eller snuppe det rent som jeg gjorde før.

Tak for hjælpen alligevel :)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg normalt ikke problemer med at få skyllet alt muligt skod ned i gabet, men jeg går og undrer mig over, om der er nogle herinde som måske har lidt fif til hvordan jeg bedst muligt kan skjule smagen af Torskelever tran'en?

Din smagssans er koblet sammen med din lugtesans. Hold dig for næsen når du drikker det, eller lugt til noget teatreeoil eller mint før du spiser det :)

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede (åbenbart fejlagtigt) at torskelevertran for længst var afløst af fiskeoliekapsler. Hvad kan levertran som fiskeolie i kapsler ikke kan?
Supplere med A- og D-vitamin samt væsentlig flere miljø gifte og meget større mulighed for at olien tager skade ved oxydering. Skjules ofte ved at tilsætte citronsmag el. anden smag.

At den indtages i flaske gør den typisk billigere og mulighed for at indtage større mængder. Mange har problemer med at tage mange kapsler. 15 store kapsler er der ikke mange som vil tage, men en skefuld olie har de ikke problemer med (mængdeindholdet er det samme).

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede (åbenbart fejlagtigt) at torskelevertran for længst var afløst af fiskeoliekapsler. Hvad kan levertran som fiskeolie i kapsler ikke kan?
Supplere med A- og D-vitamin samt væsentlig flere miljø gifte og meget større mulighed for at olien tager skade ved oxydering. Skjules ofte ved at tilsætte citronsmag el. anden smag.

Ved du hvad forskellen er på forarbejdningen mellem fiskeolie og levertran?

Levertran er forbundet med store kogekar (tidligere), jeg ved ikke om det udvindes på samme måde mere.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share