Løbe sokker?


linder
 Share

Recommended Posts

Var lige i sports butikken idag, og så New Line Marathon sokkerne til 130,- Mit spm er om der er nogen, der har erfaring med disse eller andre løbesokker....?

De ser jo ikke videre smart ud til et par sorte sko, så ville bare høre inden jeg købte til Cph Marathon... :tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

130 kr parret? Det var sgu pebret. Gå ind i en cykelshop i stedet, for mon ikke løbe- og cykelsok er noget ala det samme?

Fordelen er at cykelrytteren har brugt alle sine penge på alt muligt carbon og alugrej, så der ikke er meget til overs at købe sokker for, mens løberen jo egentlig ikke har særligt meget grej at ofre sine surt sammensparede moneter på...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fuldstændig syg med NewLine løbesokker - bruger dem ALTID og til alt ;)

... med 130 kr for et par??

Du plejer at kunne købe de alm. løbesokker til 3 par for 100 kr når de er på tilbud ... og de er guld værd!!!

Hvis du prøver at undgå vabler, så prøv evt. at sprøjte deodorant på fødderne før du løber - det plejer at hjælpe en el - eller bare den gode gamle sportstape :D

Link to comment
Share on other sites

Blandt andet Føtex og Bilka forhandler Cool Max, dette er en ganske udmærket løbestrømpe, der er ingen grund til at gi så meget for 1 par når man kan flere lige så gode til en billigere penge. Det er faktisk en erfaren løb, med mange Marthon bag sig der andbefalede mig Cool Max. Og der købt jeg dem på bud 2 for 50 kr.

Austina :tongue:

Edited by Austina
Link to comment
Share on other sites

Jeg løber konsekvent med løbesokker. På de korte ture tror jeg ikke det gør den helt store forskel. Men, på de længere begynder mine fødder at rutche i skoen, når jeg har almindelige strømper på. Det slipper jeg for med løbestrømper.

Derudover, så føles fødderne ikke så klamme og våde med løbestrømper.

Jeg fik sidste år et par Nike sommer-løbestrømper der var nærmest net-agtige i stoffet. Jeg ved godt det lyder som et reklame-stunt, men man kan faktisk mærke forskel på dem og andre. Jeg bruger kun dem i sommerhalvåret.

Link to comment
Share on other sites

Kan sige så meget at der er en tydligt forskel på et par normal tennisstrømper og et par løbestrømper, når man løb og få en våd sok, ved tennisstrømpen blive man konstant gjord opmærksom på at man han har fået sok, det gør man ikke ved løbestrømpen. Smat at man holder sin fødder i en god temperatur om vinteren i et par løbestrømper, det gjord jeg ikke i et par tennisstrømper da jeg løb med det. Så jeg har ikke fortrydt at jeg skiftede.

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvor lang tid eller hvor hurtigt skal man så løbe før man starter på at bruge løbe sokker

Hvis du stabler alle de vægte du har stående i din signatur på nakken, må du gerne anvende dem fra dag 1....

(altså ikke signaturen på nakken, men mere... årh, glem det...)

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg ikke får vabler, foretrækker jeg løbesokker, da de er tyndere og når jeg får våde sko, er der ikke så meget våd sok at sjoske i.

Jeg løber selv i sokker fra Accapi, som koster omtrent 100 kr., men den ældste par jeg har er vel 6 år gammelt og fungerer fint. Sokken er uden søm, ultratynd og suveræn at løbe i.

Pres da din lokale sko-dealer til at give et par sokker med, når han pusher sko til dig alligevel :)

Link to comment
Share on other sites

Det er jo en smag sag, hvad man fortrækker. En af ulemperne med en bomuld t-shirt er at når den blive godt våd af sved bliver den også tung.

Kan selv sige at jeg tydligt mærkede en forskel da jeg fik min først løbetrøje kontra bomuld t-shirten og ja jeg vil idag aldrig løbe i en bomuld t-shirt.

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Michael Soerensen Postet den 11. Mar 2004, 22:57

Tror altså ikke sved vejer mere på bomuld end på andre tekstiler 

Det kan godt være at sved ikke vejer mere, men laver du en rundspørge mellem en masse top løbere, vil de til hver en tid sig at de ville løbe i en løbtrøje frem for en i bomuld. Det at sveden bliver i bomulden gør at den virker tungere, hvis du heller vil ha jeg skriver det sådanne.

Men igen det er jo en smag sag, hvad man fortrækker. Jeg ved blot hvad jeg har erfaret ved at skifte bomuld´s t-shirten ud og hvad min mandlige kollegaer der er topløbere siger.

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger altid løbesokker, også når jeg vandrer, fordi sokkerne er bedre til at transportere sveden væk fra foden --> nul vabler :)

Apropos cool max, så var der en frisk og kæk ungersvend-sælger nede i den lokale sportsforretning, der hævdede, at disse sokker var lavet af en specielt designet "køligt stof". Jeg fik endda lov til at mærke efter. Jovist, stoffet var da køligt, men et materiale, der *altid* er køligt?? :blink: Men nej nej ... så'n *var* stoffet i følge sælgeren.

*suk* fysik er åbenbart ikke det store hit på handelsskolen.

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share