Bodybuilder...


Hejder
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

hej HEIJDER!!!!!

!!!!Som maxpower siger anvender!! de fleste af de virkelig store sikkert en masse doping!!!!!!!!som hjælp.

Cardio træning kan også bruges til at hæve forbrædningen!!!!!!! :blink:

mvh

SIMOH!!!!!!!!! :tongue:

Edited by simoh
Link to comment
Share on other sites

Mange af dem bruger stoffer som Clenbuterol, T3, ECA og DNP

T3 er et stofskiftehormon så ikke bare noget man leger med

Clenbuterol findes bla. i nogle former for dyremedicin og har været brugt til mennesker med Astma

DNP er utroligt farligt og ikke noget man skal lege med da det kan hæve ens kropstemp. så meget at man dør af det

ECA er flere stoffer blandet sammen og virker på sammen måde som Letigen gjorde

Doping vil jeg nu ikke kalde det ikke selv om det er ulovligt, da ingen af disse produkter hjælper dig til at blive stærker eller hurtiger som doping og AS gør

Link to comment
Share on other sites

huleboer -> hvis man er bodybuilder så er det da i høj grad "præstationsfremmende" at indtage stoffer som øger fedtforbrændingen og/eller bevarer muskelmassen bedre.

Definitionen på doping:

Den Internationale Olympiske Komités (IOC) og den officielle danske definition af doping lyder således:

"Ved doping forstås tilstedeværelsen i den menneskelige organisme af stoffer, der er forbudt i henhold til IOC's liste over forbudte stoffer. Brug af sådanne stoffer, tilstedeværelsen af sådanne stoffer i urin- eller blodprøve, samt anvendelsen af metoder til at ændre analyseresultatet af en urin eller blodprøve er forbudt"

Kilde: doping.dk

Link to comment
Share on other sites

Ved præstationsfremmende tænker jeg jo nok mere på og du får størrer muskler eller om du bliver mere udholdende og det er der ingen af disse stoffer der gør og flere af dem kan faktisk virke sløvende

Katrin Krabbe brugte f.eks. Clenbuterol. I udholdenhedsidræt er lavere vægt = med resultater.

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt forstå mange måske tænker på den måde, men man skal jo se det i forhold til den sport der er tale om.

Stoffer der virker let sløvende/beroligende kan f.eks. være en fordel i skydning, så man er roligere til at kunne sigte bedre. I langt de fleste andre sportsgrene ville det være tåbeligt at tage den slags.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det heldigvis ikke alle bodybuildere der bruger doping for at tabe vaegt. :)

De der ikke goer, benytter nogle meget kontrollerede diaeter i mange maaneder op til en konkurrence. Diaeter hvor der spilles paa alle tangenter for at bevare saa meget af muskelmassen som muligt. Nogle diaeter benytter kontrolleret manipulering af stofskiftet med indbyggede refeeddage eller anden variation af kalorieindtaget.

De diaeter der benyttes kraever som regel at man har stor erfaring med kostplaner og -sammensaetning og ikke mindst meget disciplin. Se evt i angels log hvordan hun forberedte sig til konkurencen i Sverige for nogle maaneder siden.

Link to comment
Share on other sites

kæft, hvor er der bare en nedladende tone herinde overfor profesionelle bodybuildere!!!! :thumb_down::thumb_down:

(og undskylde, HVIS det ikke er ment såen - men såen tolker jeg det..)

Når der ovenover menes "rigtigt store" BB´ere formoder jeg der menes i Prof. regi....

Og disse kommer IKKE kun frem til deres "umenneskelige" fedt% og hårdhed kun ved hjæp af medicin!!!!! det kræver nøjagtigt samme minutiøse planlægning af kost og cardio, som de få(JA, meget få) der kan opnå en clean winning physique!

Det kræver sgu stadig samme disciplin, men ja; den høje mængde muskelmasse er klart en fordel når der skal futtes fedt af!!

(til gengæld ryger musklemassen så bare det hurtigere af oz, hvis man ikke passer på)

Link to comment
Share on other sites

Og disse kommer IKKE kun frem til deres "umenneskelige" fedt% og hårdhed kun ved hjæp af medicin!!!!! det kræver nøjagtigt samme minutiøse planlægning af kost og cardio, som de få(JA, meget få) der kan opnå en clean winning physique!

Helt enig. BB'eren der anvender diverse former for doping kan bare ligge på et noget højere niveau i muskelmasse kontra fedtmængde.

Nu gik spørgsmålet jo også på hvordan nogle kunne tabe sig "så relativt hurtigt". Præcis hvem hejder tænker på og hvor hurtigt det rent faktisk er skal jeg ikke kunne sige.

Jeg kan ikke umiddelbart følge dig i at tonen er nedladende. I den/de tunge klasser er det vel urealistisk at kunne klare sig internationalt uden brug af dopingmidler? Fokus har måske været lidt ensidigt i denne tråd (Sp@rrows indlæg rettede dog lidt op på det), men det kan jeg ikke se gør tonen nedladende. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share