Meget sex...


Harry
 Share

Recommended Posts

I styrketræningens/ bodybuildingens verden er der åbenbart en hel masse faktorer der er med til at påvirke ens evne til at bygge muskler. Stress / cortison, receptorer, nitrogenbalance, restitution, kost, træning o.m.m.a.  Siden jeg er begyndt at læse denne side, er jeg meget overrasket over den viden som nogen af jer besidder, og jeg tænkte på om ikke der var nogle der vidste om sex har en positiv el. negativ virkning på evnen til at bygge muskler før, efter træning eks.  Jeg mindes at ha' læst at man har en højere koncentration af testosteron i kroppen når man omgås det modsatte køn. Jeg har også hørt at idrætsudøvere ikke må have seksuel samvær med deres partner op til konkurrencer osv.  -du har vel efterhånden fattet hvor jeg vil hen.   Lad mig endelig høre :)

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart efter et intensivt styrketræningspas af passende varighed har man forhøjet testosteron i blodet, hvilket skulle give et øget sex-drive. På den anden side set har man umiddelbart efter et hårdt træningspas nok mere lyst til at stå med hovedet i køleskabet end at ...

Når man omsider har fået badet, spist og hvilet sig lidt er testosteron-niveauet tilbage til normal igen, og så er der ikke nogen bonus alligevel. De fleste undersøgelser peger også på, at det gennemsnitlige testosteronniveau hen over et helt døgn ikke bliver øget med styrketræning.

Hvorvidt meget sex giver højere testosteronniveau kan være svært at afgøre, da højt testosteron netop er associeret med øget sexdrive. I en eventuel tværsnitsundersøgelse vil det derfor være svært at afgøre, hvad der er hønen og hvad der er ægget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share