Øvelse til bagskulder


humseper
 Share

Recommended Posts

Guest PlayboY

Well, øvelsen er ikke direkte fokuseret på din bagskulder.. Mine vokser meget lidt af rows ihvertfald.. Laver jeg f.eks. face pulls hvor trækker til hals/pande går den langt bedere i..

Dog er Seated rear laterals det bedst bud en god bagskulder øvelse :)

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Navnet siger jo egentlig sig selv ;)

På dansk: Fjæs-træk :lol:

Dvs du trækker noget op til dit fjæs.. Du kan enten gøre det med kabel er stang.. Med stang står du så bare med ryggen lidt lavere end bend over rows, og trækker en stang op til panden..

Link to comment
Share on other sites

Har fået anbefalet denne af en af dem jeg en gang i mellem træner sammen med, den virker godt og har givet go'e resultater på bare 6 uger

vægten er nemmere at kontrollere og holde igen på i den negative fase end alm rear laterals. Synes også den er bedre end kabelbentoverlaterels!

Arnold lying Side lateral raise

la' vær at køre til armen er helt lodret der skal være spænding på hele tiden

studsede lige over Prone Shoulder Press mon den giver hypertrofi i det laterale skulderhovede som det står beskrevet :unsure:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Navnet siger jo egentlig sig selv ;)

På dansk: Fjæs-træk :lol:

Dvs du trækker noget op til dit fjæs.. Du kan enten gøre det med kabel er stang.. Med stang står du så bare med ryggen lidt lavere end bend over rows, og trækker en stang op til panden..

Bent Over Rows til halsen? Er det den? Skummelt navn :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tja, spilledreng, jeg synes de går forrygende i bagskulderen, specielt med tunge vægte. Bagskulderen kæmper for at undgå at skulderen går ud af led, og hos mig brænder den ganske gevaldigt efter 5x5 med så tungt jeg kan tage.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk eksperimenteret lidt med back raises (modsatte af frontraises) ved ikke om øvelsen eksisterer, men kort og godt fører jeg en håndvægt kontrolleret bag kroppen så langt som muligt, med en ren ekstension i skulderledet. Synes det kan mærkes i både bagerste skulderhoved, samt triceps.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share