Fullbody program


God
 Share

Recommended Posts

Sidder lige og er ved at lave mig et fullbody program og nåede til et par bryst øvleser (brystet halter virkeligt). Ville egentlig godt have DB flyer med men hver gang jeg træner denne øvelse får jeg smerter i højre skulder så er lidt nervøs for det!! <_< Skulle jo nødigt ende med en skade og så specielt ikke i skulderen :angry:

Mit spørgsmål er hvilke alternativer i vil foreslå? Evt. cable flyer eller hvad i nu kan komme på? ;)

Har tænkt mig at køre 5x5 i incline bryst pres da jeg synes der mangler allround masse men mest i top.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har mulighed for det kunne du prøve pec deck maskinen i stedet, og se om din skulder bedre kan klare den. Den tager jo også det inderste af brystet, ligesom flyes.

Nej det er noget vås. Der er intet der hedder det indre, eller ydre bryst. Peck deck rammer over hele pectoralis major, ligesom alle andre øvelser der inkluderer bryst. Nogle rammer mere fordelagtigt den øvre del (incline BP etc.) men det har intet med det at gøre. <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nu også holde mig fra pec deck øvelsen. Synes heller ikke den bidrager til meget.

Jeg er ikke den store fullbody ekspert, men vil 5x5 i incline bryst ikke være i overkanten. Det ender da med at skade mere end det gavner ???

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nu også holde mig fra pec deck øvelsen. Synes heller ikke den bidrager til meget.

Jeg er ikke den store fullbody ekspert, men vil 5x5 i incline bryst ikke være i overkanten. Det ender da med at skade mere end det gavner ???

Nu kører jeg ikke incline, men udelukkende basis bænkpres. Jeg kører dog 4 x 5, hvilket er ganske glimrende, så jeg mener ikke, at du skal være nervøs for skader.

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

LOL.. Peck dec i et fullbody prgram :lol: :thumb_down:

Latterlig dårlig øvelse, stimulerer NADA vækst..

"Jeg ved godt at man ikke kan koble dele af brystet fra, men jeg er da ret sikker på at pec deck lægger en stor del af presset på indersiden af pectoralis? "

Der findes ikke nogen "inderside" af pectoralis.

Pectoralis muskulaturen er "vifteformet" og stresset kan derfor kun rykkes en anelse enten

op eller ned..

Link to comment
Share on other sites

Hej er snart fitness instruktør, kører du overhovedet rotatormacnhetten, tyder på at din skulder er svag , træn evt cuban presses eller med 6-8 kilos håndvægt der har været en visuel øvelse på mol ´sforside, magne ved ikke hvad det er men den er dælme vigtig...... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share