Mavemuskler, det optimale mål...??


wasabi
 Share

Recommended Posts

Hey MOL..

Ja noget af det som virklig sætter prikken over iét, er vel nogle velformede mavemuskler..

Hvordan kører i mave og hvor tit..?? Mange reps, til udmattelse, eller få reps med ekstra belastning på..??

Ved godt at det skal en rimelig lav fedt% til før man kan se tydeligt definerede mavemuskler. men derfor ville det være rart at høre jeres mavetræning..!?! :bigsmile:

Wasabi

post-10-1080402781.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner mave ca 3 gange om ugen sådan her:

Cable Crunch 3 sæt af 20 reps

Leg raises 3 sæt af 20 reps

Leg raises er faktisk en svær øvelse at udføre rigtigt, det er de færreste der kan finde ud af det. Men udført rigtigt er det en kanon maveøvelse.

Jeg har trænet mave sådan her de sidste 4 år, så jeg VED at det virker ;)

Grunden til at jeg kører 20 reps, er at jeg egentlig ikke vil have dem til at vokse mere, men det gør de nu alligevel.

Men der findes nok ingen anden muskel du får så mange forskellige råd om, end når det drejer sig om mave træning.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være at det er min ungdommelige uvidenhed der får mig til at spørge...

Men træner du ikke de skrå mavemuskler? Har hørt onde godnat historier om hvad der sker hvis man ikke træner disse...

Leg raises er faktisk en svær øvelse at udføre rigtigt, det er de færreste der kan finde ud af det. Men udført rigtigt er det en kanon maveøvelse.

Hvad er så den korrekte udførelse af disse?

Hygge...

Btw, var det dig jeg så i centeret igår lidt i 4?

Link to comment
Share on other sites

Men træner du ikke de skrå mavemuskler? Har hørt onde godnat historier om hvad der sker hvis man ikke træner disse...
Jeg træner stort set ikke de skrå mavemuskler, jeg synes ikke jeg har brug for det...
Hvad er så den korrekte udførelse af disse?

Det er lidt svært at forklare... Men du skal løfte benene op med maven og så have røven lidt du fra ryglænet og opad... ved ikke om det er til at forstå, men det kan tydeligt mærkes når man laver den rigtigt.

Btw, var det dig jeg så i centeret igår lidt i 4?

Yes jeg var dernede der, trænede i grå T shirt.

Hvem var du?

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Så var det jo dig. Jeg sad i hjørnet og guffede en dåse tun med en velfortjent tilhørende Lille Lise kakao, jeg var lige blevet færdig med træningen 

Jeg så dig ikke lige... Men næste gang du ser mig derinde må du jo lige sige hej... :)

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Dragonflags...??

Det er faktisk ligesom lying hip raise, "bare" hvor hoftet holdes læftet fra bænken hele tiden.

PlayboY>>

I mit HST líge nu træner jeg 1x weighted swissball, 2x kneeling cablecrunch og 1x lying hip raise - alle med skiftende vægt selvfølgelig ;)

Ellers varierer min mavetræning meget. Men jeg lægger normalt stor vægt på korsettet og de skrå, for at maven "bliver inde" og six-packen bliver perfekt.

Igennem noget tid fulgte jeg holdtræning to gange om ugen, hvor man trænede konstant i 30min. Gik man død måtte man trække vejret to gange og så var det igang igen. Det gav mig en fin visuel udvikling og en enorm styrke.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Well, jeg træner aldrig skrå abs.. Jeg synes den almindelige mavetræning også går fint i de skrå.. Ellers skal dødløften nok tage sig af det..

Jeg synes heller ikke det er pænt med for store skrå mavemuskler, det er jo den réelle six-pac jeg er interesseret i, og ikke skrå ;)

Link to comment
Share on other sites

ham til højre på billedet har en god og pæn mavemuskulatur. de andre er ikke noget særligt syntes jeg. Ikke på billedet.

En del af en pæn mave hænger også i høj grad sammen med hvordan selve musklen er udformet. Nogle kan bare ikke grundet gener få en specielt pæn mave, andre har perfekte lige store abs. sådan syntes jeg i hvert fald det er.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Har altid bare trænet normale mavebøjninger med belastning, har gode mave gener, og de vokser bare jeg bukker mig ned for samle noget op på gulvet :lol: - hvis resten så bare fulgte med. <_<

Nå ja, squat har da også hjulpet.

Det syntes jeg også mine gjorde af almindelige situps dengang jeg var meget tynd ;)

Men det var nu bare fordi jeg var så tynd, at selv minimal vækst kunne ses..

Alm situps kan vi ikke li, vi skal have nogle hårdere øvelser! :devil:

Når du bulker ser du lige så stille dine mavemuskler forsvinde, selvom de egentlig stadig vokser :lol:

Men jeg ved de er derinde, og jeg ved at de er gode :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share