Bryst og mavemuskler


Ung 18
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu trænet i 6 måneder gennem 2 perioder da jeg har haft en skade. Men har ikke rigtig fået noget ud af bryst og mavemusklerne. Brystmusklerne er blevet strammere men ikke større. Og mave musklerne er blevet en lille smule større men ikke stramme. det er ligesom de er under fedtet/huden. Så mit spørgsmål, Hvad skal jeg gøre for at få nogle store bryst og mavemuskler ? Er det en god ide at tage protein  ?  Og hvad er whey protein ?  hører så meget om det.

Jeg træner hver anden dag. Og  skal til at få lavet et splitprogram.

Link to comment
Share on other sites

En god ide er at starte med det splitprogram, som du snakker om.  En del af forklaringen på dit problem kan være, at de to muskelgrupper ikke får nok tid til at restituere sig...

Om det er en god ide at tage protein???

Du mener vel i form af tilskud...Joh da, men undersøg lige først om du får nok protein i løbet af dagen(2 gr. pr. kilo kropsvægt).

Whey er det engelske ord for valle, som også er et biprodukt af osteproduktion..

Det er ihvertfald vigtige at få indtaget noget protein lige efter træning, ligeså med kulhydrater. 40 gram proteiner og 100 gram kulhydrater skulle være tilstrækkeligt. Det kan dækkes med en proteinshake samt rosiner/bananer, eller du kunne evt. også  drikke en liter kakaoskummetmælk...

Link to comment
Share on other sites

Tjoeh jeg har selv haft lidt af det samme problem, og oftest er det uheldigvis den genetiske disponering der er problemet - nogle mennesker for store markerede muskler uden at dyrke nogen form for sport - andre kan BB et helt liv uden at få de helt store resultater, jeg kan dog give dig flg. guidelines:

1. Find din optimale træningsfilosofi - ved nogen er HIT det rigtige, - ved andre er det eksplosiv træning - prøv lidt af hvert og se hvad der virker bedst på dig - både med vægtforøgelse pr. gang og størrelse.

2. Hvis du vil have markede brystmuskler er Bænkpres, flyers og pullovers optimale muskler.

Ved maven er det lidt mere problematisk - nogle mennesker kan træne mavemuskler et helt liv uden nogensinde at få det populære vaskebræt, hvorimod andre blot kan lave enkelte maveøvelser og tabe sig lidt for at få sixpack. Man kan generelt sige at du SKAL kunne se tydelige resultater efter 3 måneders mavetræning.

Hvis du vil lave et godt maveprogram så udpeg 4-6 maveøvelser fra denne sides øvelsesbibliotek der træner de forskellige mavefibre, samtidig med at de valgte øvelser giver mulighed for pålægning af ekstra vægte - hold desuden så vidt muligt gentagelserne i en maveøvelse nede under 15.

3. Indtag protein efter træning - dette kan som Xax pointerer gøres i form af Cacaomælk, bananer eller et kosttilskud.

4. Undgå at isolere alt for mange små muskler i dit træningsprogram og sørg samtidig for at de muskler der er vigtigst for dig, bliver trænet først i programmet.

Håber der var noget du kunne bruge

Link to comment
Share on other sites

Hej Ung 18.

Nu skal du også være lidt tålmodig. 6 måneder (oven i købet med en skadespause) er altså ikke specielt lang tid i BB. For mange begynder resultaterne først at vise sig markant efter netop 6 måneders basistræning.

Så: hold humøret højt og læs nogle af indlæggene i dette forum. Med lidt blod, sved, tårer og tid skal det nok gå synligt fremad. :)

Mvh.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share