Program til bodyfitness


Claus Dietz
 Share

Recommended Posts

Jeg er blevet lidt tændt på at stille op i bobyfitness.

MEN MEN MEN Jeg mangler muskelmasse (en masse :( ).......

Jeg er 182cm høj, vejer ca 76kg og har en fedtprocent på ca 15% (der skal osse en del af)

Hvad for et program skal jeg vælge???????? :confused3:

Tre-spilt?

Træning 6 dage om ugen, så jeg kommer kroppen igennem to gange

To-spilt?

Træning 6 dage om ugen, så jeg kommer kroppen igennem tre gange?

HST?

Træning 3 dage om ugen, så jeg kommer kroppen igennem tre gange?

Andet????? :confused3:

Vil osse gerne have noget cardio med?????

Er der nogle som kan hjælpe mig??????????

Edited by AntonD
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Til at starte med skal du vist bare tænke på at få smidt masse på kadaveret :)

Om en frekvens på 2 gange om ugen (og lidt højere volumen pr gang) er bedre end 3 gange må du teste dig frem til, men jeg ville nok være lidt påpasselig med at begynde at træne 6 gange om ugen, hvis du ikke har en rimelig grundform og har godt styr på hvor meget du kan restituere fra.

Link to comment
Share on other sites

Her er programmet som ham der vandt Mr Fitness i år bruger:

http://www.workout.dk/default.asp?Action=Details&Item=1187

Det har jeg osse selv fundet....

Går og afprøver det i øjeblikket....

Men jeg synes det er lige lidt nok.....

Om en frekvens på 2 gange om ugen (og lidt højere volumen pr gang) er bedre end 3 gange må du teste dig frem til, men jeg ville nok være lidt påpasselig med at begynde at træne 6 gange om ugen, hvis du ikke har en rimelig grundform og har godt styr på hvor meget du kan restituere fra.

Jeg er vant til at træne tre-spilt. Tager en fridag, når kroppen bliver for øm. Ca 2 gange om ugen.....

Link to comment
Share on other sites

Hmm har det faktisk lidt dårligt ved at nævne den 3 mulighed. :(

Når jeg har læst om de forskellige Mr Fitness deltagere så har de som oftet frænet i mange år og gerne efter et 5-6 split program. Henning Kristensen trænede feks. efter et lignende program.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke hvorfor så mange råber op om den 3 mulighed i forbindelse med fitness konkurrencer?

Jeg mener, kig bare på vores styrkeløfter drenge her på mol. De har tilstrækkelig masse og træner ikke engang med dette formål (officielt ;) ).

Min ven og kollega Thomas Jannsen der vandt sidste år vejer omkring 80 kg off season og 74 til konkurrencen. Det er ikke imponerende kropsvægt der dominerer her!

Ok Thomas Har mere masse end gennemsnittet og meget små led/spinkel kropsstruktur, men stadigvæk, burde den nødvendige masse ikke være realistisk opnåeligt uden anabolika, for en bare lidt heldigt genetisk disponeret mand?

Jeg bryder mig ikke om beskyldninger om doping, da de mest af alt er udtryk for mindreværd pga egen manglende evne til at opnå resultater.

Men kan godt se hvorfor tanken skulle opstå ,når man ser på ovenstående program :unsure: og de resultater der er opnået.

Det er derfor jeg bringer kosten på bane. En ting jeg observerede ved Thomas var nemig den ufattelige regelmæssighed og disciplin i hans kostvaner. Selv dybt inde i offseason var hans kost bedre end 99% af folk der er på slankekur.

6 pack året rundt, altid altid altid tupperware med rid grønt og magert kød. Altid 2 dages træning, en dag fri.

Hvad er dine observationer af fællestræk hos folk med ekstraordinært god fysik Saint?

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke hvorfor så mange råber op om den 3 mulighed i forbindelse med fitness konkurrencer?

Jeg mener, kig bare på vores styrkeløfter drenge her på mol. De har tilstrækkelig masse og træner ikke engang med dette formål (officielt  ;)  ).

Thomas Har mere masse end gennemsnittet og meget små led/spinkel kropsstruktur, men stadigvæk, burde den nødvendige masse ikke være realistisk opnåeligt uden anabolika, for en bare lidt heldigt genetisk disponeret mand?

Er fuldstændig enig. Mr. Fitness/BF niveauet er opnåeligt uden brug af AS. Det er bare sørgeligt, at mange tror det modsatte, hvilket kombineret med uvidenhed eller tålmodighed er grunden til at vi også ser AS i denne sammenhæng.

Min ven og kollega Thomas Jannsen der vandt sidste år vejer omkring 80 kg off season og 74 til konkurrencen. Det er ikke imponerende kropsvægt der dominerer her!
Cool at du kender ham! Gider du ikke spørge ham om stats og billeder fra før/efter diæt. Det er lidt svært bare at sammenligen størrelse ud fra billeder.
Jeg bryder mig ikke om beskyldninger om doping, da de mest af alt er udtryk for mindreværd pga egen manglende evne til at opnå resultater.

Men kan godt se hvorfor tanken skulle opstå ,når man ser på ovenstående program  :unsure:  og de resultater der er opnået.

Er igen fuldstændig enig. Det var også kun pga. af programmet jeg stiller mig tvivlende, men som sagt så kan mange års træning/diæt delvist afhjælpe dette.

En ting jeg observerede ved Thomas var nemig den ufattelige regelmæssighed og disciplin i hans kostvaner. Selv dybt inde i offseason var hans kost bedre end 99% af folk der er på slankekur.

6 pack året rundt, altid altid altid tupperware med rid grønt og magert kød. Altid 2 dages træning, en dag fri.

Hvad er dine observationer af fællestræk hos folk med ekstraordinært god fysik Saint?

Enten så er de som du siger utrolig opmærksom på kosten, ellers så render de rundt i sorte trænings jogging bukser og en T-shirt med korte ærmer der afslører nogle veltrænede og tatoverede arme. <_<

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det der mangler i det store mellemrum Pauli :unsure:

Jakkedrengen:

Det var ment som en joke. Jeg stiller selv op og giver ham et dårligt råd (syntes programmet suger). Ligesom gode gamle Arnie i Pumping Iron. B)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Haha... :tongue:

Men hvis man kan opnå gode resultater på sådan et elendigt program, så vil man satme kunne opnå vilde resultater med et "godt" program.

Link to comment
Share on other sites

Det var ment som en joke. Jeg stiller selv op og giver ham et dårligt råd (syntes programmet suger). Ligesom gode gamle Arnie i Pumping Iron. 
Bare rolig der går et par år før du ser mig på scenen..... B)

Jeg mangler som sagt meget masse....... :bigsmile:

Men hvis man kan opnå gode resultater på sådan et elendigt program, så vil man satme kunne opnå vilde resultater med et "godt" program.

Og hvordan ville sådan et "godt" program ser ud??????

Link to comment
Share on other sites

Cool at du kender ham! Gider du ikke spørge ham om stats og billeder fra før/efter diæt. Det er lidt svært bare at sammenligen størrelse ud fra billeder.

Jeg tror nu ikke han tager før/efter billeder, han kigger i spejlet. Hanse træning er temmeligt no nonsense og hans kost ligeså. Det er regelmæssighed og hårdt arbejde der tæller.

Før diæt vejer Thomas 78-80kg og 74kg efter.

Hvis jeg kommer i nærheden af en scanner vil jeg scanne en oversigt over hans diæt op til konkurrence. Meget simpelt egentligt..

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Og hvordan ville sådan et "godt" program ser ud??????

Det er meget individuelt! Hvad har virket bedst for dig hidtil?

reprange: høj-medium-lav

kroppen igennem 1-2-3 gange pr uge

Svage områder: baglår/skulder triceps og lign.

Styrke generelt høj/lav.

Tidligere skader.

Andre idrætsgrene?

Træningsstil agressiv helst til failure/metodisk(elsker hst)/av av hader at træne til failure

Der er grundlæggende principper der skal på plads: progression osv. men ellers er der mange variable.

Fortæl om dig selv og vi vil prøve at hjælpe :D

Link to comment
Share on other sites

Cool at du kender ham! Gider du ikke spørge ham om stats og billeder fra før/efter diæt. Det er lidt svært bare at sammenligen størrelse ud fra billeder.

Jeg tror nu ikke han tager før/efter billeder, han kigger i spejlet. Hanse træning er temmeligt no nonsense og hans kost ligeså. Det er regelmæssighed og hårdt arbejde der tæller.

Før diæt vejer Thomas 78-80kg og 74kg efter.

Hvis jeg kommer i nærheden af en scanner vil jeg scanne en oversigt over hans diæt op til konkurrence. Meget simpelt egentligt..

Det jeg var mest interesseret i er faktisk hans stats. Kostplanen er ikke så interessant for mig. Det kan selfølgelig være, at han ikke har taget mål, men han må da i det mindste vide hvor høj han er. :)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm.... er faktisk lidt beæret over at SaintPauli føler sig så truet, at han vil give mig et "dårligt" program/råd..... :respekt:

reprange: høj-medium-lav

kroppen igennem 1-2-3 gange pr uge

Svage områder: baglår/skulder triceps og lign.

Styrke generelt høj/lav.

Tidligere skader.

Andre idrætsgrene?

Træningsstil agressiv helst til failure/metodisk(elsker hst)/av av hader at træne til failure

Der er grundlæggende principper der skal på plads: progression osv. men ellers er der mange variable.

Fortæl om dig selv og vi vil prøve at hjælpe 

Reprange: omkring 6-8 (hader at kører over 10 gentagelser)

Jeg er vant til at køre kroppen igennem 2 gange om ugen (tre-spilt)

Svage områder: ALT!!! :hehe: Men især skulder (bagsiden af delta) og lår.

Skader: ødelagte sener i hjøre knæ. Ikke noget som plarer mig, jeg skal bare holde mig bentræning ved lige.

Andre idrætsgrene: løber lidt, skal til at kører noget mere MTB (kun weekender), boksetræning.

Træningsstil: Vi skal helst der ud, hvor det gør ondt (på den fede måde) :devil: Helst til jeg ikke kan kører øvelsen konrekt. Dog skal reprangen overholdes....

Progression: jeg prøver altid at løfte lidt mere end sidste gang.

Håber at alt det hjalp. B)

Jeg har trænet med vægte de sidste 5 år, men det har været meget la la (useriøs) træning.

Edited by AntonD
Link to comment
Share on other sites

For at få dig godt igang vil jeg anbefale Chad Waterbury's Anti Bodybuilding Hypertrophy.

Det giver god fremgang i øvre ryg/bagskulder. Og er en variation imellem tung og klassisk hypertrofi træning.

Hvis det virker som for lidt træning i forhold til hvad du gør nu, så prøv at fordele følgende øvelser over de forskellige pas: Romanian deadlift, Face pulls, Triceps extension, One leg squat.

3sæt af 10 hver. Prøv at øge vægten gradvist, men træn aldrig til failure på hjælpeøvelserne!

Det ville være en god start :D

Link to comment
Share on other sites

Kender ikke det program, men mit forslag ville være:

Dag 1 80% af 1RM

Bænkpres 5 set af 3 reps

En hånd roning 5 set af 3 reps

Skrå HV bænk 5 set af 3 reps

Face pull's 5 set af 3 reps

Dag 2 Fri

Dag 3 60% af 1RM

Spuat 5 set af 10 reps

Sit-ups 5 set af 10 reps

Læg 5 set af 10 reps

Dag 4 Fri

Dag 5 60% af 1RM

Dips 3 set af 10 reps

Træk til bryst 3 set af 10 reps

Pres bag nakke 2 set af 10 reps

Smalt træk til bryst 2 set af 10 reps

Dag 6 Fri

Dag 7 80% af 1RM

Dødløft 6 set af 3 reps

Sit-ups 5 set af 3 reps

Læg 10 set af 3 reps

Knæ-spark 2 set af 3 reps

Ben løft 5 set af 3 reps

Ben curl 2 set af 3 reps

Dag 8 Fri

Dag 9 (17) 80% af 1RM

Bænkpres 5 set af 4(5) reps

En hånd roning 5 set af 4(5) reps

Skrå HV bænk 5 set af 4(5) reps

Face pull's 5 set af 4(5) reps

Dag 10 (18) Fri

Dag 11 (19) 65% (70%) af 1RM

Spuat 5 set af 10 reps

Sit-ups 5 set af 10 reps

Læg 5 set af 10 reps

Dag 12 (20) Fri

Dag 13 (21) 65% (70%) af 1RM

Dips 3 set af 10 reps

Træk til bryst 3 set af 10 reps

Pres bag nakke 2 set af 10 reps

Smalt træk til bryst 2 set af 10 reps

Dag 14 (22) Fri

Dag 15 (23) 80% af 1RM

Dødløft 6 set af 4(5) reps

Sit-ups 5 set af 4(5) reps

Læg 10 set af 4(5) reps

Knæ-spark 2 set af 4(5) reps

Ben løft 5 set af 4(5) reps

Ben curl 2 set af 4(5) reps

Dag 16 Fri

Har jeg på mit dårlige skoleengelsk forstået det konrekt?????? :tongue:

Edited by AntonD
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er sådan han træner, så er der 2 muligheder. 1 super gener (svin <_< ) eller super duper kost og livsstil? Har i andre bud på hvorfor det virker for ham, eller mener i det er en and?

Mvh Polle

Jeg kan i hvert fald bekræfte, at det er den måde Jan træner på. Hvad der skyldes han fantastisk gode form, tror jeg ikke er pga. programmet - for det er i mine øjne ikke specielt godt sat sammen.

Men han er utrolig disciplineret hvad angår hans kost, og der var ikke den mindste slinger i valsen de sidste måneder op til konkurrencen.. Privat lavede han næsten ikke andet end passe sin skole, træning og mad - kvinder og andet sjov blev lagt på hylden næsten fuldstændigt. Han er snart færdiguddannet som kost og ernærings vejleder.

Men udover at være meget omhygelig med diæten, spiller gener også en STOR rolle. Ellers tror jeg vi ville se langt flere deltagere - og Jan og andre er vist bare velsignede. Hvorvidt de også har "snydt" lidt, skal jeg ikke udtale mig om..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Slettet bruger
Var lige inde på workout.dk for at tjekke profilerne ud. Men ham Thomas Jannsen ser da lidt sjov ud:

Thomas.jpg

lol :tongue:  :w00t:  :lol:

Han ser en hel del anderledes ud i IRL.

Jeg ville ALDRIG have gættet 75 kilo når jeg ser på ham...

Men lad det være ingen hemmelighed (mere) at han - efter min mening har været en tur i medicinskabet. -

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvad bygger du dét på Hollyday?

en snak med en bekendt af ham-

Og jeg tænker at siden jeg fik det a vide sådan uden videre, kan det vel ikke være den store hemmelighed.

Men han ser nu altså noget større ud IRL end på det billede...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share