Dage hvor man drikker....


Le Moi
 Share

Recommended Posts

Hej

Har gennem de sidste par uger tænkt på hvordan man egentlig skal forholde sig til kosten dagen hvor man drikker og dagen derpå..

Det kan tit være svært at spise alt det man skal dagen derpå. Men på selve dagen, skal man sørge for at spise det man nu skal, eller skal man spise lidt mindre, da der jo er en del (tomme) kalorier i alkohol?

Link to comment
Share on other sites

Jeg blander en proteinshake og tager den med i posen med øllene. Desuden så har jeg oftest en bar med til senere. Hvis jeg ikke har det så går jeg ind på den nærmeste 7-11 og købere en Drikke Cultura (havde købt skummetmælk hvis jeg kunne tåle det :()

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Når jeg skal være piv-stiv, plejer jeg at indregne de tommekalorier i mit daglige indtag og sørge for at jeg den rigtige mægde protein alligevel, og at jeg holder mig nogenlunde indenfor Kcal niveauet.

Dagen derpå har jeg ALDRIG problemer med at spise :tongue::tongue: Men nu får jeg faktisk heller ikke så kraftige tømmermænd ;)

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad med drinks i byen. Har du lige pludselig røde prikker i hele hovedet hvis dine venner har sneget lidt lækkert ned i dig :unsure:

Jeg drikker kun øl inde i byen. Desuden er det også forholdsvis nemt at se om der er mælk i. ar også kun problemer hvis jeg indtager omkring 1/2 liter.

Desuden får jeg ikke røde knopper, men dårlig mave, hvilket er noget lort. :lol:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Du kan evt også blande nogle hardcore gainer drins hjemmefra:

Hardcore Gainer drink - Choko Karamel:

Cuba karamel

Kakaomælk

proteinpulver med chokoladesmag

Drik det løbende sammen med øl for at få er jævnt tilskud af protein 

Den må jeg bare prøve at lave næste gang jeg er på arbejde..... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hardcore Gainer drink - Choko Karamel:

Cuba karamel

Kakaomælk

proteinpulver med chokoladesmag

:lol: det holder - har faktisk overvejet snart at lave en drinksaften udaf mine proteinshakes, jo mere man lærer at forfine teknikken til den perfekte shake, jo større er lysten til lige at pifte den op med lidt paraplyer og lidt til træbenet.....

Men et eller andet sted; tror i ikke bare det er psykisk det i kører der med shake's og lignende ? ifølge videnskaben skulle proteinsyntesen eller sådan noget jo dale dramatisk efter alkoholindtag - så taktikken er vel principielt spild.

Jeg kører normalt op til en bytur, og fortsætter dagen efter - under festen render jeg altså ikke rundt med en shaker.

Link to comment
Share on other sites

Men et eller andet sted; tror i ikke bare det er psykisk det i kører der med shake's og lignende ? ifølge videnskaben skulle proteinsyntesen eller sådan noget jo dale dramatisk efter alkoholindtag - så taktikken er vel principielt spild.

Hvis der bliver optaget mindre procentdel af protein så må man jo bare fylde mere på. Desuden har jeg læste et sted, at den reelle mængde protein der bliver brugt til muskelopbygning er ca. 3g pr dag (18g hvis du krudter).

Nu er det jo også sådan, at tetestoron niveauet øves ved indtagelse af alkohol så mon ikke de to ting går lige op. ;)

Jeg syntes faktisk, at jeg har de bedste gains i de perioder hvor jeg indtager en del alkohol. Det kan selvfølgelig skyldes det højere kcal indtag.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share