Military press


COMEON
 Share

Recommended Posts

Hejsa folkens

Mens jeg trænede lidt military press her den anden dag foreslog en gut i mit center at træne skulderen med en mindre vinkel dvs. eksempelvis siddende med håndvægte. Hans argumentation gik på at military press skulle belaste ryggen mere end nødvendigt, og at man ville træne de samme øvelser ved at mindste vinklen (altså ved at køre presset mere henad incline bænkpress - hvis I forstår).

Jeg havde ellers på fornemmelsen at military press var anset for en klassisk god øvelse og kan også godt selv lide øvelsen - nogen der har nogle inputs omkring dette?

Kan military press let erstattes af andre øvelser, eller kan jeg roligt fortsætte med min military press (jeg kører den ikke ret hårdt, 40 kg synes jeg er hårdt nok eksempelvis)

På forhånd tak

- Peter

Link to comment
Share on other sites

Min makker kørte, for første gang, militarypres her for leden dag. Han fik en smule ondt i ryggen. Selve teknikken så fin nok ud, og kunne ikke forstå hvorfor han fik ondt i ryggen :unsure:

Jeg har selv været ude for at jeg fik et lille stræk i nakken, da jeg kørte den.

Min pointe er: er der nogle små ting man skal passe på når man kører militarypres? Øvelsen virker jo simpel nok i sig selv.

Håber nogen kan besvare mine, måske lidt dumme, spørgmål :D

Anton :)

Edited by Anton
Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrækker at udføre øvelser, som både kan være BB eller DB, med BB. Hvorfor? Fordi der er mere styr på bevægelsen. Faren for, at du presser dig selv, mister kontrollen og håndvægten pludselig vrider din skulder er større end faren for at miste kontrollen over en vægtstang. Let's face it - det er ikke HELT ukritisk at løfte en masse kilo op over knolden.

Mindes BeleriandK (dengang han hed sådan) beskrev en skulderøvelse med håndvægte, hvor den ene pludselig vred bagom. Ydrk!

Anton << Muligvis holder din kammerat ikke ryggen ret. Jeg har selv en tendens til at fjedre via svajet i ryggen - hvilket ikke er så fedt igen.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Rimelig skummelt link du har i din signatur MDK

Du skal måske passe på at du ikke bøjer dig alt for langt bagud og kommer til at ligge for meget pres på lænden.

Personligt har jeg heller ikke nogen probs med det og elsker sgu den øvelse.

Det kan jo også være at det er fordi at du bruger både mave og lænd til at stabilisere med og ikke er vant til det at din makker er blevet øm i ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Hans argumentation gik på at military press skulle belaste ryggen mere end nødvendigt

Jeg er altså ved, at være så træt af at alle er så bange for, at belaste ryggen :angry3: Ryggen kan tåle belastning og skal belastes hensigtsmæssigt for at blive stærkere. I det center jeg arbejder, er det pludselig blevet trend, at ligge ned og kører bicepscurl i kabelstativet "fordi det belaster ikke ryggen" argumenterer de :angry: De har sgu` ikke noget problem med at overbelaste skulderen, ved at kører for meget 50 sæt bænkpres, men lige så snart det kommer til ryggen så forvandler de sig pludselig til sådan en flok tudetanter!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share