Øget hurtighed


dalle
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg er netop begyndt på den nye sæson i fodbold, men synes jeg mangler lidt fart i benene både på de første meter og generelt i spurt. Jeg træner full-body et par gange i ugen, hvor squat og en isoleret leg-øvelse er mine ben-øvelser. kan jeg gøre andet.

Link to comment
Share on other sites

Ved sprint spilder baglårsmuskulaturen en væsentlig rolle. Dertil ville rumænsk dødløft eller stivbenet dødløft måske være bedre end alm. Squat. Derudover ville hamstring raises måske oxo være gode.

Derudover må du selvf. træne eksplosivt, og få noget løbe træning ind, hvor du træner sprint.

Link to comment
Share on other sites

hvis du vil løbe hurtiger skal du da i højere grad ligge vægt på træning af dette :)

kan jeres træner ikke give jer noget koordinationstræning? det gjorde mig mange gange hurtigere i min fodboldtid. og hvordan er din løbestil? desuden er det min erfaring at en øget smidig bestemt heller at kimse af - slet ikke når det er på en fodbold bane :)

når du har ovenstående på pladds ville jeg begynde at ligge vægt på styrketræning - men hvis du styrketræner alligevel skader det jo ikke sålænge du får kørt en masse DE træning :)

Link to comment
Share on other sites

når du har ovenstående på pladds ville jeg begynde at ligge vægt på styrketræning - men hvis du styrketræner alligevel skader det jo ikke sålænge du får kørt en masse DE træning

Hvad er DE træning?

Ellers mange tak for svarene

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share