HST


HenrikJ
 Share

Recommended Posts

Når man nu træner HST og henter det HST program som findes på MOL, kan godt være det er mig som ikke lige har fattet hele idén med HST men hvorfor efter de 2 første uger falder man i vægt igen?

f.eks. Uge 2 benpres = 130 kg uge 3 benpres 100 kg ?

Hvilken fordel ligger der i dette? Troede hele idén var en progression hele vejen igennem.

Link to comment
Share on other sites

Det sker pga den måde vægtene bliver udregnet på i regnearket. For at undgå det skal du sætte progressionsprocenten lidt lavere.

Der er ikke nogen fordel ved at gå ned i vægt som sådan, MED MINDRE du føler dig lidt udkørt og kroppen har brug for et par lettere træninger for at kunne fortsætte den generelle progression. Lidt som en slags mini-deload periode.

At vægten er en smule lavere i 1-2 træninger i den nye reprange vil dog næppe betyde noget særligt, sålænge den generelle progression er tilstede.

Link to comment
Share on other sites

5% progression pr gang er også en del.

Jeg satte procenten til 5 under 15reps ugerne, 3,5 under 10 reps og 2,5 under 5 reps, for at vægten hele tiden steg fra en periode til den anden.

Springene i vægt bliver også udregnet i forhold til den pågældende RM, dvs springene i 15 reps ugerne er på 5% af din 15RM, mens i 10 reps ugerne var springene i mit tilfælde 3,5% af min 10RM osv.

Forresten hvor træner du MaxPower der ligger da intet i Nærum?

DTU i lyngby

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

5% progression pr gang er også en del.

Jeg satte procenten til 5 under 15reps ugerne, 3,5 under 10 reps og 2,5 under 5 reps, for at vægten hele tiden steg fra en periode til den anden.

Springene i vægt bliver også udregnet i forhold til den pågældende RM, dvs springene i 15 reps ugerne er på 5% af din 15RM, mens i 10 reps ugerne var springene i mit tilfælde 3,5% af min 10RM osv.

Forresten hvor træner du MaxPower der ligger da intet i Nærum?

DTU i lyngby

Ahh ok fair nok :)

Unfair DTU så betaler du ikke en skid :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Forresten hvor træner du MaxPower der ligger da intet i Nærum?

DTU i lyngby

Hah der har jeg engang trænet!

Min søster har læst til kemi ingeninør på DTU i lyngby. Jeg var så over og besøge hende en weekend og så tog jeg derned og trænede :)

De pneumatiske maskiner de har da vist noget lor-ret hva? :thumb_down:

Ellers var det sku helt okay, der var i i hvert fald hvad man skulle bruge :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Trykluft maskiner?

Dem kender jeg ikke...

Er det sådan nogle hvor belastningen er trykluft istedet for normale vægtklodser?

Jep, og det er noget værre lort <_<

Frie vægte 4 life :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeps ;)

Jeg anede ikke at folk var dumme nok til at begynde at bruge trykluft til maskiner, når de "gode" gammeldags også er elendige, det kan kun ende galt.... :)

Men jeg kunne godt tænke mig at se sådan et aggergat i funtion, om ikke andet, så for god griners skyld :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share