Træning på bold


hansen.j
 Share

Recommended Posts

Hej derude.

Jeg har lige fået lavet et nyt program, hvor jeg har to øvelser, som jeg laver på bold i stedet for bænk. Altså de der store fitness bolde.

De to øvelser er dumbbell bænkpres og shoulder press. Den første hvor jeg støtter hoved + skulder, øvre ryg på bolden, og holder mig vandret med benene og numsen i vejret. Ved shoulder press sidder jeg på bolden med ret ryg.

Det gode ved at bruge bold er jo, at man træner en masse andre muskler som skal stabilisere, da man jo også skal holde balancen mm.

Skal lige siges at jeg også træner alm. bænkpræs (det er et 2-splits program).

Men er der nogen specielt negative sider ved 'bold-træning' i forhold til at lave øvelserne på en alm. bænk?

Desuden ville jeg lige høre med benøvelsen Lunge (http://www.exrx.net/WeightExercises/Gluteu...us/BBLunge.html), hvorfor der ikke er nogen som har den med i sit program (jeg har i hvert fald aldrig set øvelsen omtalt herinde før). Er der noget specielt negativt ved denne øvelse? Jeg laver desuden også Squat uderover denne øvelse.

På forhånd tak

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share