Cooper test


stegger
 Share

Recommended Posts

Angående korrekt form når man skal køre ophævninger (håndflader væk fra kroppen) hængende i den slags old school bomme som findes i gymnastik-sale.

Selvom du har masser af styrke og overskud skal du være opmærksom på at det trækker ned hvis du f.eks. bevæger benene. De skal være strakte og holdes i ro..

Ofte når man kører chins i sit home-gym har man bredt fat og hæver sig selv op til brystet. Til prøven skal man have hele hovedet løftet op over bommen, ellers trækker det ned..

Angående bænk: jeg tror bare du skal ligge dig flat på bænken. Hvis du laver kæmpe styrkeløft opspænd risikerer du bare det trækker ned..De ser gerne at bænken køres eksplosivt.

Med hensyn til løb: Så er de 2400 meter på en rundstrækning omkring en skole. Altså hvis du tager prøven i Århus. Man risikerer at skulle løbe i sne eller skulle stoppe op for trafikanter, men det må man tage med....Så det er bedst at møde op med et overskud..

Jeg er ikke løbe-ekspert, men hvis jeg var dig ville jeg lave noget sprint-træning. både egentlig sprint men også forskellige øvelser der gør at man bliver hurtigere. Det gør vægtløfterne og måske ville det ligefrem være gavnligt for din styrke-træning.

Held og lykke med prøverne...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share