4 km på 10 mins


HenrikJ
 Share

Recommended Posts

Haile Gebrselassie har løbet 12.39.36 min på 5000 meter. Det er på bane og under gode forhold. Til sammenligning er det 2.32 pr. km og ca. 23,7 km/t.

Med hård træning og gode gener kan det måske lade sig gøre. Må man spørge hvorfor du spørger?

Link to comment
Share on other sites

Mig og en af mine venner har sat det som vores mål, altså at kunne løbe de 4 km på 10 mins.

Men så kom jeg lige til at tænke på at vi faktisk skulle løbe meget hurtigt og taget vores forhold i betragtning ville jeg finde det uoverskueligt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Men så kom jeg lige til at tænke på at vi faktisk skulle løbe meget hurtigt og taget vores forhold i betragtning ville jeg finde det uoverskueligt

Hvis det lykkedes er Haile Gebrselassies verdensrekord indenfor rækkevidde. Held og lykke med træningen! ;)

Link to comment
Share on other sites

haha  takker, vil da gøre et forsøg men hvis "bare" jeg kommer op på 4000 på en 11-12 mins er jeg godt tilfreds.

Jeg tror du sætter dine mål for højt. Nu ved jeg ikke hvor ambiciøs du er og hvor lang tid du har trænet, men hvis du løber 11-12 min på 4000 meter i kuperet terræn så du nok regne med at blive Danmarks bedste løber pt.

Link to comment
Share on other sites

Hmm i øjeblikket løber jeg 3,5 på 13.30 ca. og er lige begyndt på løbetræning igen efter 2 års pause, så jeg ser da en chance for at det kan lykkes.

Mener at da jeg var i min hidtil bedste form har jeg været i stand til at løbe 4 km på 13 mins.

Så det er bare på med løbeskoene og igang :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg nødig være en lyseslukker, men der er meget meget langt fra at løbe 3.51 min. pr. km. til at løbe 2.45-3.00 min. pr. km. Jeg synes du skal oprette en online log her på motion-online.dk så vi kan følge din træning og fremgang! :)

Link to comment
Share on other sites

Haha ja er jeg da ikke i tivl om :) men det er en udfordring som jeg vil tage op. :)

Ang. log føler jeg ikke rigtigt jeg har tid til det i hverdagen men kunne da være man lige kunne skrive et par ord om min løbetræning :tongue:

Edit: Hvordan opretter man en log :lol: ?

Edited by HenneStar
Link to comment
Share on other sites

4 km på 13 min. er en meget god tid, så jeg går ud fra den er løbet på flad vej eller bane og ikke i det nævnte bakkede terræn. Ellers har du været på topeliteniveau eller husker forkert.

Som Hessel er inde på er selv dit andet mål meget ambitiøst. Når først man kommer ned under 3:30 pr. km går det langsomt med forbedring af tiderne. 25% op og 25% ned ad bakke, det er et vidt begreb.

Link to comment
Share on other sites

Som Hessel er inde på er selv dit andet mål meget ambitiøst. Når først man kommer ned under 3:30 pr. km går det langsomt med forbedring af tiderne. 25% op og 25% ned ad bakke, det er et vidt begreb.

Ja det er et vidt begreb, men det var mere for at ilustrere det, da her hvor jeg løber går det for det meste lige ud men der er dog også nogle "store" bakker hvor jeg løber 1 km op eller ned med en god %.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share