Biceps booster


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Hey,

Ville lige høre om der er nogen herinde som ligger inde med et par tips til lige at give bicepsen et extra boost. Pt kører jeg et HST program 3 gange om ugen, og jeg overvejer lidt om jeg kunne smide lidt extra øvelser ind i løbet af ugen, for lige at give armen et extra boost. F.eks. lige tage 5 minutter med håndvægtene 2-3 gange om ugen oveni den almindelige træning.

Spørgsmålet er bare om det forhøje risikoen for skader / overtræning uforholdsmæssigt meget?

Jeg ligger lige nu fast lige under de 42cm, og vil sgu gerne op på de 50 på sigt.

Link to comment
Share on other sites

Tjoh, problemet er at jeg jo kører HST, dvs at de i forvejen arbejder en del på diverse øvelser, og jeg kører curl isoleret. Så jeg tror ikke der er det store at hente der.

Faktisk har jeg lidt på fornemmelsen at jeg allerede træner optimalt, så tråden her var nu mere i håbet om at nogen havde et supertip eller noget.

Link to comment
Share on other sites

Foruden almindelig biceps curls er jeg begyndt at køre 5x3 reps ud i et og så sænke vægtene efter hvert 5 rep. Det ser f.eks. sådan ud for mit vedkommende:

5*18kg, 5*14kg, 5*10kg - det giver virkelig pump i armene men om det virker skal jeg ikke kunne sige, da jeg først lige er startet med det. Evt. check tilbage i min log om et par uger, så fixer jeg en vurdering af det :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Den har en af mine kammerater også snakket om. Syretræning. Hans system er at man kører sit normale sæt, f.eks. 3*15*15kg. Derefter tager man øjeblikkeligt efter sidste sæt nogen vægte som er lidt lavere, og kører til man ikke kan mere. Derefter nogen lidt lavere vægte, indtil man til sidst står stort set uden noget vægt på.

Har prøvet det, og det gør dejlig nas til sidst, men har hørt at det ikke rigtig giver noget.

Men måske nogen kan be/afkræfte påstanden?

Link to comment
Share on other sites

Hey,

Ville lige høre om der er nogen herinde som ligger inde med et par tips til lige at give bicepsen et extra boost. Pt kører jeg et HST program 3 gange om ugen, og jeg overvejer lidt om jeg kunne smide lidt extra øvelser ind i løbet af ugen, for lige at give armen et extra boost. F.eks. lige tage 5 minutter med håndvægtene 2-3 gange om ugen oveni den almindelige træning.

Spørgsmålet er bare om det forhøje risikoen for skader / overtræning uforholdsmæssigt meget?

Jeg ligger lige nu fast lige under de 42cm, og vil sgu gerne op på de 50 på sigt.

Læste for tid siden nogle tips til hvordan man hurtigt går op og derved må musklerne jo selvsagt også øges i volumen. :)

Tip'et gik på at man kører f.eks. 2 opvarmningssæt med lav vægt, dernæst kører man 3 sæt med vægte der passer så man lige akkurat kan tage seks træk i sidste sæt, efter hvad der stod skrevet var det noget med at man ved opvarmningen ligesom "lukkede" musklerne op og med de sidste 3 sæt nærmest fik "fyldt" på.

Har selv prøvet det efter og syntes at det virker rimelig godt. :D

Link to comment
Share on other sites

Den har en af mine kammerater også snakket om. Syretræning. Hans system er at man kører sit normale sæt, f.eks. 3*15*15kg. Derefter tager man øjeblikkeligt efter sidste sæt nogen vægte som er lidt lavere, og kører til man ikke kan mere. Derefter nogen lidt lavere vægte, indtil man til sidst står stort set uden noget vægt på.

Har prøvet det, og det gør dejlig nas til sidst, men har hørt at det ikke rigtig giver noget.

Men måske nogen kan be/afkræfte påstanden?

Har prøvet det en overgang for nogle år siden uden resultat. Til gengæld så jeg en der brugte princippet så sent som i onsdags nede i centret (side raises med 4 forsk. vægte) og han har absolut en overkrop der vil noget. Om han så altid har kørt sådan eller det bare var den ene dag...????? Jeg spørge ham sgu da bare!!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil helt klart mene det samme som brain.. Mere ryg og mindre biceps...

Min biceps er vokset 1cm efter jeg har droppet biceps træning helt og er begyndt at fokusere rigtig meget på ryg træning..

-DAMN

Link to comment
Share on other sites

Min biceps er vokset 1cm efter jeg har droppet biceps træning helt og er begyndt at fokusere rigtig meget på ryg træning..

Klart, mange rygøvelser går jo i biceps'en, det samme med skulderøvelser osv.

Hvis din biceps ikke voksede da du trænede den, men nu er begyndt på det efter du ikke længere træner den særskilt, så kunne noget se ud til at du måske har overtrænet?

Man nedbryder jo muskelvæv ved træning, jeg selv oplevede også på et tidspunkt hvor jeg trænede uhyre meget i en længere periode, at jeg til sidst gik ned i de forskellige øvelser, da jeg så begyndte kun at træne hveranden dag gik det pludselig bare derudad. :)

Link to comment
Share on other sites

Med mindre du direkte skal presse stangen ned vil jeg ikke mene den overhovedet aktiverer triceps..

Det virker ulogisk ja, men prøv det og se om ikke du får syre i triceps'en af det. ;)

Klart er det ikke meget, men hvis der dannes syre i en muskel må det skyldes at den belastes?

Link to comment
Share on other sites

Når du hiver stangen op under hagen aktiveres biceps, da du skal bøje armen, det er logisk nok.

Når stangen skal ned igen bliver den trukket nedaf pga. vægtene og du skal derfor bruge biceps igen til at holde igen med og ikke triceps.

Som jeg ser det bliver triceps slet ikke involveret.

Link to comment
Share on other sites

Med mindre du direkte skal presse stangen ned vil jeg ikke mene den overhovedet aktiverer triceps..

Det virker ulogisk ja, men prøv det og se om ikke du får syre i triceps'en af det. ;)

Klart er det ikke meget, men hvis der dannes syre i en muskel må det skyldes at den belastes?

Hvis du får syre i triceps af at curle, så er der da et eller andet du har misforstået... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du får syre i triceps af at curle, så er der da et eller andet du har misforstået... :blink:

Min skuldertræning ligger efter dagen hvor jeg træner triceps, når jeg laver omtalte øvelse kan jeg i spejlet se at min triceps aktiveres, når jeg har kørt nogle sæt kommer der syre i skuldre og biceps samt lidt i triceps, men klart ikke meget.

Så det der overbeviser mig lidt er at jeg kan se triceps aktiveres og at den bliver en smule syret ud mod slutningen af sidste sæt. :)

Tror imidlertid vi snakker lidt forskelligt her, for den tilsyring jeg snakker om er en mild grad, jeg fornemmer at du tænker i "højere" grad og nej det får jeg naturligvis ikke, i givet fald havde du helt og holdent ret i at jeg havde misforstået et og andet. ;)

Link to comment
Share on other sites

Siz> upright rows aktiverer IKKE triceps på nogen måde. Så hvis du syrer til i triceps under upright rows, så må forklaringen skulle findes et andet sted. Der er INGEN dele af bevægelsen som har mulighed for at aktivere triceps, som står for albueekstension.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share