Styrkeløft


Søren W
 Share

Recommended Posts

Jeg har prøvet at lave et "system" der tager udgangspunkt i en 1RM og regner ud hvad ens f.eks. 3RM er og så yderligere regner ud hvad man skal træne med hvis man f.eks. skal køre 5 sæt á 3 reps, her er det jo ikke realistisk at tage 5 sæt med 3RM'en. De udregnede RM'ere tager udgangspunkt i nogle procentsatser jeg har fundet forskellige steder på nettet, og folk er rimelig enige om hvor mange procent af ens 1RM man er i stand til at tage i de forskellige XRM'ere. Jeg har så sagt at man bliver 2,5% "svagere" for hvert sæt man skal tage med den givne vægt, dette er bare noget jeg har gættet på, og tallene ser udemærkede ud for mit vedkommende.

Eksempel:

5 sæt á 4 reps - Der findes en 4RM og den vægt der så skal køres med i de fem sæt er denne 4RM - 5x2,5%.

Det lyder lidt indviklet, men prøv at kigge under fanebladet "calculator" i regnearket.

Jeg er interesseret i at høre om hvordan folk synes vægtene passer med hvad de mener at ville kunne køre med, og her mener jeg ikke all out balls to the wall, men forholdsvis "behageligt".

Selve programmet tager udgangspunkt i bænkpres tre gange om ugen, squat to gange og dødløft én gang. Det køres over 6 uger og antallet af reps er ens ugen igennem startende ved 6 og ned til 1 i den sidste uge. Kommentarer til selve programmet er selvfølgelig også velkomne.

Regnearket er vedhæftet i en senere post. (Højreklik og "gem som", åbn med excel)

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share