HST-priogram


Le Moi
 Share

Recommended Posts

Ja, ved der findes utallige topics om vurderinger af HST-programmer, men der findes også utallige kombinationer af øvelser.. ;)

Bryst:

Bænkpres med dumbbells

Bænkpres

Incline bænkpres

Triceps:

Dips

Triceps extension, dumbbell

Biceps:

Barbell curl, wide

Barbell curl, close

Dumbbell Curl

Ryg:

Chin-Ups (rammer vel mest på siden lige under armen)

Dødsløft (hedder det egentlig bare dødløft?) - Bliver kun kørt ganske forsigtigt og måske kun om onsdagen)

Ben:

Squat

Siddende lægpres

Skulder:

Military Press

Det er som jeg har sat det sammen indtil videre.. Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal træne min læg gennem siddende lægpres eller Standing Leg Calf Raise.

Derudover synes jeg, at jeg mangler flere øvelser til ryggen. Nogle forslag?

Mit sidste spørgsmål er om mine bicepsøvelser. Jeg har så mange, fordi jeg vil give bicepsene et ordenligt spark i denne omgang. Men jeg er stadig lidt i tvivl om, om jeg skal skære dumbbell curls væk. Jeg kan bedste lige barbells curl, men hvor gode er de i forhold til hinanden? Og vil det evt. være bedre at køre Preacher Curl, eller er det mere Brachialis end Biceps Brachii den rammer?

Link to comment
Share on other sites

Pyha... Jeg bli'r forpustet bare af at se på alle de øvelser!! :o :)

3 brystøvelser PLUS dips.... Whoa! :cry:

IMO har du for meget bryst, for meget biceps, for lidt ryg, for lidt ben.

Jeg ville skære bryst ned til 1-2 øvelser plus dips. Dips ville jeg lave primært for bryst; men uanset vil den jo ramme triceps sekundært - derfor ville jeg holde fast i en ekstra øvelse til triceps.

Biceps får så meget høvl af weighted chins, at jeg kun bruger 1 alm. biceps øvelse - som regel incline dumbell curls. Men alm. curls er også fint.

Ryg mangler rows, som det også er nævnt før.

Ben kunne godt få en øvelse ekstra til hamstrings - evt. leg curls.

Men det er jo altså også bare min version af et bedre program

-hver sin smag ;)

Link to comment
Share on other sites

Kørte også de 3 brystøvelser samt dips i sidste omgang, og det blev ikke for meget.. Eller i 15-rep perioden, kunne det godt blive lidt meget. :blink: Men i denne omgang har jeg skåret 15-rep perioden ned til 12, da jeg ikke kan li' så mange reps. Men må lige overveje det, skal jo heller ikke overkill'e det.. :o

Angående bennene er jeg godt klar over, der er meget lidt. Men jeg får ondt i knæene af den leg curls, i hvert fald den der fungerer som et spark, men den hvor man ligger ned og 'sparker bagud' brokker mine knæ sig ikke over, så den kan jeg vel tage med? Hvis den rammer samme muskel, hvilket jeg mener den gør?

Rows er føjet til programmet.. ;)

De mange bicepsøvelser er som sagt fordi, mine biceps halter meget bagefter. Men det er måske bare overkill med så mange?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share