Cutte?


Currant
 Share

Recommended Posts

Nej det er jeg godt klar over... Jeg tolkede bare artiklen som et "program" man kan køre ligesom HST også er et program... Der er jo flere måder at tabe sig på - så ville bare høre om cutting var en af de foretrukne blandt MOL'erne?

Såmænd ikk for at sammenligne HST og CUTS...

Link to comment
Share on other sites

Okay - er det noget der os fungerer i praksis så? Eller lad min spørge anderledes - ved I om folk generelt er glade for cutting? - Ligesom mange er glade for HST...

Det fungere i alle højeste grad i praksis, og egentlig er det så godt som den eneste måde at tabe fedt uden at tabe for meget muskelmasse, hvis ens fedtprocent i forvejen er relativt lav (f.eks. omkring 10 for en mand, lidt højere for kvinder)

Det artiklen cuts beskriver er en metode, nemlig at have en lille energiunderskud hver dag dels i form af at skære lidt i kosten og dels i form af at motionere lidt ekstra. "Kostplanen" er bare en enkelt dag der er taget ud som eksempel.

Cutting er jo sådan set bare et andet ord for at tabe/slanke sig, men alligevel tillægger mange de to sidste begreber ofte at det udelukkende handler om at smide en masse kg uanset om det måtte være fedt eller muskler der ryger - bare vægten flytter sig.

Link to comment
Share on other sites

Okay, hva gør en almindelig travl man som mig for at finde ud af hvilken fedtprocent man har? Det ku være godt at vide om man skal igangsætte noget hurtigere indtil man er nede omkring der hvor cutting skal bruges, for ikk at nakke alt muskelmassen...

Link to comment
Share on other sites

Cutting kan bruges af alle uanset hvad du vejer - jeg cutter pt og er overvægtig. Jeg bruger cutting til at beholde mest mulig masse mens jeg træner, og satser så på kun at smide fedt.

I teorien er det umuligt kun at tabe fedt - men hvis man indtager en masse proteiner samtidig med man træner kan man minimere ens muskelmassetab til et minimum.

Og ja det virker rigtigt godt :-)

Pointen er at være i kcal underskud i forhold til ens ligeholdelsesindtag (det antal kcal. der skal til for at holde vægten på status quo) og så samtidig træne self.

Jo mere muskelmasse du får, jo størrer forbrænding for man - siger de kloge :-)

Hvis du ikke allerede træner og er overvægtig eller bare vil smide nogle kg, kan det måske være lige så godt at være på en normal slankekur. Idet du jo ikke rigtig allerede har erhvervet en masse muskelmasse du gerne vil passe på. Sådan havde jeg det i hvert fald da jeg startede.

Har trænet i lidt over et år, og er begyndt på cutting her for en måned siden, netop for at prøve at bibeholde den muskelmasse jeg allerede har erhvervet.

Hvis du allerede er slank, kan cutting gøre det "nemmere" at smide de sidste kg - er jo begrænset hvor meget man kan tabe hvis man allerede er slank på en normal slankekur - det er i hvert fald min opfattelse. Er sikkert andre herinde der er af anden mening :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share