Pullover


Mette_Musen
 Share

Recommended Posts

Det kan i hvert fald gøre en forskel med hensyn til mavemusklerne, alt efter hvordan du ligger - learned that the hard way. Lå med benene på gulvet og på langs af bænken - plops, så røg der en fiber i en mavemuskel - pga den store belastning af musklen, samtidigt med, at den var maksimalt strakt. Jeg foretrækker at ligge på langs med benene oppe på enden af bænken. ;)

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Og jeg gør så noget helt tredie ;) . Jeg ligger på langs af bænken med begge fødder solidt plantet i jorden. På den måde holder de balancen i kroppen og sikrer, at jeg ikke ruller af den smalle bænk med en 40kg håndvægt hængende i luften ude af kontrol.

Link to comment
Share on other sites

OK tak!

mdk:

Det må da være lidt svært at holde balancen med benene på bænken, kan du så stadig løfte lige så meget?

Jeg er helt bevidst om IKKE at gøre som Bruno J og Henning. Den måde, de ligger på, giver som sagt stor belastning af mavemusklerne ved maksimalt stræk af samme. Det kan være, det går godt - det kan også være, det går knap så godt.

Jeg laver selv pullovers med 37½-40 kilos håndvægte, men hvis du ikke forcerer, så synes jeg, der er pænt kontrol over tingene. Der er ingen forskel i, hvor megen vægt, jeg kan tage. Min fibersprængning satte mig ud af spillet i 1-1½ måned (og det var ikke, fordi jeg ikke lavede tung mavetræning også), så nu er jeg mere påpasselig.

Jeg synes, man skal køre øvelsen langsomt med tunge vægte. Belastningen er størst i den del af bevægelsen, hvor det er sværest at kontrollere vægtens bevægelse - når vægten er bag ved hovedet. Det er ikke fedt at sænke vægten og mærke, den ikke har lyst til at komme op i gen. Så er det at smide vægten bag hovedet.

Jeg vil også anbefale en spotter, som løfter vægten op til udgangsposition og tager vægten efter endt sæt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share