Armlægning


VixoR
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Pas på med det armlægning!

Sidste gang jeg gav mig i kast med det fik jeg seriøst ondt i albuen, faktisk så slemt at det gik ud over træningen og jeg blev nød til at holde en lille pause med nogle bestemte øvelser.

Ikke underligt, for det er da et seriøst vrid den får - albuen, når man lægger arm :)

Link to comment
Share on other sites

Brug din biceps til at trække med når du lægger arm, det er en de af tricket. ;)

Generelt er det at lægge arm en hel del teknik, man ser fra tid til anden at en spaghettiarm lægger en mere muskeløs størrelse, eller ihvertfald yder stor og betydningsfuld modstand, så teknik ligger der helt klart bag. :)

Men for at finde de muskler som er afgørende for armlægning, så sæt dig og press mod et eller andet med hånden som hvis du lagde arm, f.eks. mod en væg el. lign., så kan du jo se/mærke hvilke muskler der spændes og det er så dem der bruges. ;)

Edited by SizZLeR
Link to comment
Share on other sites

Brug din biceps til at trække med når du lægger arm, det er en de af tricket. ;)

Når man ligger arm sidder man overfor hinanden så jeg ved ikke hvad du vil få ud af at trække med din biceps, ihvertfald ikke andet end du trækker begge hænder over i hovedet på dig selv...

Du skal have en stærk indadtotater = Pecs. hvis du ikke kan indadrotere kan du heller ikke vinde i armlægning...

Link to comment
Share on other sites

Når man ligger arm sidder man overfor hinanden så jeg ved ikke hvad du vil få ud af at trække med din biceps, ihvertfald ikke andet end du trækker begge hænder over i hovedet på dig selv...

Det er præcis ideen. Hvis du får strukket din modstanders arm ud har du en kæmpe fordel pga. vægtstangsprincippet.

Link to comment
Share on other sites

Når man ligger arm sidder man overfor hinanden så jeg ved ikke hvad du vil få ud af at trække med din biceps, ihvertfald ikke andet end du trækker begge hænder over i hovedet på dig selv...

Nej, men trækker ikke sine hænder over i hovedet på sig selv, i stedet for at trække hænderne over i hovedet på sig selv, skal man netop bruge det i stedet for (hovedet) når man læser det jeg skriver, det er så imidlertid min fejl, at jeg ikke beskriver processen tydeligt nok ser jeg og det beklager jeg da. :-/

Du går tilsyneladende glip af hele pointen som ligger i, at man netop placerer sin arm på en måde, så bicepsen kan hjælpe til med at lave trækket, det antog jeg blot du selv var i stand til at regne ud, men der tog jeg så fejl ser jeg, du tager tilgengæld det hele 200% bogstaveligt og det skal der da også være plads til. :)

Edited by SizZLeR
Link to comment
Share on other sites

skal man netop bruge det i stedet for (hovedet) når man læser det jeg skriver, det er så imidlertid min fejl, at jeg ikke beskriver processen tydeligt nok ser jeg og det beklager jeg da. :-/

Du går tilsyneladende glip af hele pointen som ligger i, at man netop placerer sin arm på en måde, så bicepsen kan hjælpe til med at lave trækket, det antog jeg blot du selv var i stand til at regne ud, men der tog jeg så fejl ser jeg, du tager tilgengæld det hele 200% bogstaveligt og det skal der da også være plads til. :)

Det = ??????????+

Trækket = at du strækker modstanderens arm eller hvad? Jeg regnede med du snakkede om seve nedlægningen ;)

men uanset hvad så er det pecs du ligger modstanderen ned med...

Link to comment
Share on other sites

Trækket = at du strækker modstanderens arm eller hvad? Jeg regnede med du snakkede om seve nedlægningen ;)

men uanset hvad så er det pecs du ligger modstanderen ned med...

Arh ok, ja det er der den glipper, det jeg tænkte på, var som jeg skrev, "en del af teknikken", altså dermed sagt, at det er en mulighed, til at komme noget af vejen. ;)

Den del hvor jeg tænker at man kan bruge sin biceps til at lave et træk med, er ved starten, således at man trækker modstanderens arm en kende ind mod sig selv, altså skråt med andet ord. :)

Link to comment
Share on other sites

Du trækker din modstander arm ind mod dig selv også! samtidigt med at du roterer om albuen. Således, at når du vinder så ligger hænderne i samme afstand fra din krop som din albue og HVIS du skulle tabe, så er din arm næsten strakt og din hånd er ovre hos modstanderen. Det er er så her teknikken og vægtstangsprincippet kommer ind, da du ikke kan "rotere" modstanderens arm med særlig stor kraft når din arm er strakt og hånden langt væk fra dig selv. Derfor skal du søge at trække den ind mod dig selv, så den er hans arm der er strakt og ikke din. Samtidigt, kan du når du har vundet lidt position, lægge kropsvægt i presset også. Det er på ingen måde snyd - det er teknik og desuden tåbeligt at lægge arm på anden vis, da man netop på denne måde undgår de vrid i albuen som har været oppe i stort set alle armlægningstråde. Men altså også hamrende effektivt; jeg har også set folk som har været klart fysisk underlegne vinde, ved at benytte denne teknik.

Link to comment
Share on other sites

Sizzler --> jeg fatter ikke hvad det er du snakker om, hvad vil du bruge biceps til?

du er velkommen til at skære det ud i pap men kan ikke lige se hvilken afgørende betydning biceps har i armlægning.

Hehee, synes nu ellers det er skåret rimelig meget ud i pap allerede, jeg fornemmer at nogle få her generelt hænger sig i det med den biceps der. ;)

Jeg har vist på intet tidspunkt skrevet noget som helast om at udføre en komplet armlægning med biceps'en, hvor ser i dog det henne?!?

Som jeg netop allerede har skrevet, så startede jeg med at sige at en del af trikket ligger i at udnytte sin biceps muskel, ikke at man eksklusivt skal gøre det hele med den alene, sorry, men ser virkelig ikke hvor i kommer til konklusionen om at man skal bruge udelukkende sin biceps. :-/

Når man starter med at lægge arm og armen hviler på albuen, så i starten kan man udnytte sin biceps ved at trække en anelse ind mod sig selv, alt imens vrider man også kroppen en lille bitte smule for at kunne udnytte biceps'en til at lave trække i starten.

Det er "småting" men kan man gøre det uden uden at overdrive (altså så det ikke ses), så kan man vinde lidt i starten på det og det er jo rimelig afgørende hvis ellers de to som dyster er rimelig ligeværdige i styrke.

Kald det snyd eller whatever, det ses ihvertfald ofte brugt når der sidder sådan to der skal lege kamphaner i et selskab. ;)

Pointen fra starten var ikke noget med snyd eller ej i armlægning, det var så at en spurgte om hvilke muskler der bruges og en anden tilføjede at der også lå teknik bag, det var det med teknikken jeg fulgte op på.

Men prøv at læse hvad jeg skriver tidligere, der står i bund og grund det samme som jeg netop nu har gjort gentagelse af her. :)

Håber at eksemplet hjælper lidt på det. :)

Edited by SizZLeR
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share