Cutte - Grøntsager??


JEC
 Share

Recommended Posts

Vedr. tilberedning af grøntsager, så prøv at dampe dem i mikro'en. Det rykker ! Sprøde, læktr & du bevarer flest mulige vitaminer  :)

CLO: ved du hvor mange vitaminer, der forsvinder fra grøntsager ved almindelig kogning? Jeg kan bedst lide når grønsagerne er møre, f.eks koger jeg blomkål i 13-15 min. Broccoli dog kun i 3-5 min.

Rønne--> Nope, desværre ikke, jeg spiser dem bare............. B)

Men du kan jo bare nuke dine grøntsager i den tid der passer dig i mikro'en.

Det er lidt fedt ikke at skulle smide en gryde vand over, men bare skære dem ud, smide dem i bøtten & starte mikro'en :) Broccoli giver jeg 3-4 min alt efter hvor store buketterne er, så er der stadig bid i dem :)

Link to comment
Share on other sites

>Jeanet1980

Jeg har nu med interesse læst en del af de links du har lagt ind (og tak for dem :) )

Men min kortfattede konklusion må være lidt i stil med det Hr.Kirchebrandt er ude i: De mængder en normal dansker (herunder mig) indtager Aspartam i, er uskadelige! Der er selvfølgelige mange måder at tolke div. resultater om Aspartam på. Men geenerelt har du da sikkert ret i at det kan være skadeligt i store mængder (men er der ikke meget der er det?) - så jeg tror nu stadig jeg trygt vil hælde en dåse Cola-Light i mig dagligt ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share