Mad og muskler.


Fillimus
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke om det er lige her dette indlæg skal placeres, men............

Jeg har før oprettet et indlæg og spurgt vedr at jeg ikke syntes jeg vokser i forhold til hvor meget jeg træner og at jeg mangler markering i muskulaturen.

Der kom mange gode råd om kost osv, men jeg er åbenbart sådan "indrettet" at uanset om jeg spiser chokolade, flødeis, chips osv hver dag eller om jeg kører på med alt det sunde, så sker der bare minus, jeg hverken tager på eller omvendt :angry:

Kender nogen til det eller har nogen råd de kan give mig?? :)

Link to comment
Share on other sites

Spis endnu mere ;)

Jeg ved det er irriterende at få smidt i hovdet, når du føler du har gjort en indsats for virkelig at spise mere. Men faktum er, hvis du spiste mere end du forbrændte, så ville du tage på. Hvis det var fordi du havde et dårligt træningsprogram, så ville du blive tyk af dit kcal overskud, men så længe vægten ikr rykker sig, så er jeg 98% sikker på, det er fordi du spiser for lidt.

Hvor mange kcal tror du, at du ender på hver dag?

Link to comment
Share on other sites

GGrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, nu havde jeg lige skrevet et laaaaaaaaaaaaaaaangt indlæg, og væk er det, på den igen.

SPISE MERE :o

Mine venner og kolleger siger jeg spiser konstant og hele tiden.

Mener du at jeg også kan spise mere selv om at jeg spiser alt det usunde jeg gør?

Jeg ved ikke hvor mange kcal jeg får hver dag, jeg har aldrig været god til at tælle det, men om morgenen spiser jeg 2-3 skiver rugbrød med syltetøj og ost.

Til frokost er jeg med i madordning på jobbet, så hvis det er rugbrød bliver det 2-3 skiver med æg, kartofler, makrel og lign, er det varm mad er det ca 4-5 kartofler, 1 skive kød, sovs og lidt salat, aftensmad er tit fastfood eller de der minutnudler fra netto med en god portion ketchup på :o)

Ellers bliver det til en del frugt i løbet af dagen, og der er altså også en del slik inde i billedet :(

Link to comment
Share on other sites

Det lyder faktisk som om, du godt kunne smide noget mere mad ind.

Prøv f.eks. at skifte dine kartofler ud med pasta eller ris.

Hvad med en ordentlig omgang müsli til morgenmad?

Generelt så er der ikke meget gods i rugbrød, så her kan du måske overveje at spise noget andet. Hvad med hvidt brød f.eks?

Mener du at jeg også kan spise mere selv om at jeg spiser alt det usunde jeg gør?

Hvis du sørger for at få dine vitaminer, mineraler osv. så ja!

Prøv dog at styre uden om alt for meget mættet fedt

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser selv dobbelt så meget som det du der har skrevet, og jeg tager heller ikke på. (det er dog heller ikke målet). Hvis du ikke føler du kan proppe mere mad ind, så er mad som avokato, nødder, fede fisk, mandler, oliven, solsikkefrø, peanutsmør og plantemargarine gode fedtkilder

Edited by Mette_Musen
Link to comment
Share on other sites

SOKR@TEZ, tak for dine svar :)

Jeg har altid troet at rugbrød var bedre end hvidt brød, for der er ellers masser af franskbrød i kantinen til morgen.

Müsli, :( Jooeeee, men der er jo rosiner i det hele næsten, og jeg mener bestemt ikke rosiner skal være at finde i maden *G*, kan havregryn bruges i stedet for??

Jeg prøver at skifte kartoflerne ud :o)

Og så PRØVER jeg at undgå chips og chokolade :unsure:

Er det okay med vingummi og lakrids??

Link to comment
Share on other sites

men det er nu mere fordi jeg heller ikke ønsker at tage mere på, medmindre det er muller

Hvis du spiser rigtigt og rigeligt (godt med protein og kun lidt mættet fedt) og træner fornuftigt vil det være muskler du tager på og kun fedt i et begrænset omfang.

Link to comment
Share on other sites

Igen, så skal der drikkes nogle glere af dine kalorier. Så nemt er det.

En god morgen-shake med et par dl fløde, 3 dl kakaomælk, proteinpulver og en banan eller to ryger liige ud på dine guunz :)

Og har man problemer med vægtøgning er det sagen at spise mad der IKKE mætter, som fx franskbrød.

Link to comment
Share on other sites

Franskbrød er da en dårlig kilde???

Enig!! Men hvis det bare handler om at få nogle kcal indenbors er det da ok, da man ikke rigtig bliver mæt af lyst brød, men det lyder lidt som en nødløsning i mine øre.

Mere mad fordelt over flere måltider må være en bedre løsning :eatchicken:

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar.

Jeg kan godt spise mere end jeg gør, som sagt er det intet problem, forstår nærmest ikke at man lige efter at have spist et kæmpe måltid mad, så er sulten 10 min efter igen :unsure:

Jeg har (syntes jeg selv) en del muskler i mine arme, men de er bare slet slet ikke markeret :cry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har (syntes jeg selv) en del muskler i mine arme, men de er bare slet slet ikke markeret

Hvis du har musklerne men de ikke er makeret er det højst sansynligt fordi dwet fedtlag du har lige under huden er lidt for tykt.

Der er to løsninger på problemet:

1: Du træner dig til større muskelmasse, så dine muskler "skinder igennem" fedtlaget eller...

2: Du redusere fedtlaget vha cutting.

Link to comment
Share on other sites

Du har helt sikkert ret mht det fedtlag, og jeg er klar til at prøve hvad som helst, nogen forslag du vil dele med mig??

Jeg træner 3 gange om ugen, men hver muskelgruppe 1 gang om ugen, men overvejer hst, syntes du det ville være en god ide?

Træner mest med frie vægte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv lige begyndt på hst, det er lækkert at træne fullbody hver gang B) men også lidt hårdt :chicken:

Jeg træner også primært med frie vægte, hvis man har styr på teknikken synes jeg at det er klart det bedste.

Jeg har også samme problem mht fedtlaget, men jeg tager det ikke så tungt i øjeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Du er nød til at tage det lidt i etaper. Det er MEGET svært både at smide fedt samtidig med at tage muskelmasse på, det første kræver kalorieUNDERSKUD det andet kræver kalorieOVERSKUD, hvis man forsøger at kombinere det vha zig-zag'ing bliver ingen af delene optimalt

Link to comment
Share on other sites

Okay fedt 

Hmm, men nu er jeg kvinde og jeg tænker enormt meget over det, og er enormt misundelig når jeg ser en fjotte med gode markerede overarme 

:) Nu ved jeg ikke, hvordan du træner, men gode flerledøvelser som dødløft, bænkpres etc giver gode arme.

Min kæreste har fået nogle flotte arme på bare 3 måneder. Kig i min log, så kan du se, hvordan hun gør det.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share