Har høfebermedicin antiinflammatoriske egenskaber


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

Jeg lider for tiden af hvad da formodentligt er en inflammationsskade. Samtidig går vi nu sommeren i møde og den søde kløe, som andre får lidt længere nede på kroppen, manifesterer sig hos mig i mine øjne og næse.

Nu da jeg så alligevel skal til at tage nogle piller, så vil jeg gerne vide om der er noget høfebermedicin der har antiinflammatoriske egenskaber, så jeg kan slå to fluer med et smæk.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Lidt en long-shot, hva. :bigsmile:

Tjekkede lige medicinskuffen for diverse allergimidler:

Piller: Cetirizin

Øjendråber: antistina og livostin

Næsespray: rhinocort

Som du kan se virker piller og øjendråber direkte ved at blokere histamin, som skaber den allergiske reaktion, imens næsesprayen faktisk "Hæmmer den hævelse og irritation, der fremkaldes af betændelsestilstande uden tilstedeværelse af bakterier og andre mikroorganismer" som der står.

Meeeen, selvom det i teorien skulle virke, så i og med det er en næsespray virker det nok ret lokalt (jeg gætter på det ikke er i næsen din inflammationsskade sidder :tongue: ), og mon dog det virker lige så godt som rigtige anti-inflammatoriske midler som ibuprofen? ;)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Lidt en long-shot, hva
Det ved jeg nu ikke. Jeg ved, at bla. Binyrebarkhormon, som også bruges mod høfeber, har kraftigt antiinflammatoriske (prøvede det for 3 år siden, men fik kraftige bivirkninger).

Desuden skyldes histamin udskillelsen jo irritation og hævelse, så jeg kan ikke se, at spørgsmålet er helt ved siden af. :)

Jeg har dog siddet lidt og kigget på forskellig høfeber medicin, men det ser ikke ud til at der er noget der har den virkning, med mindre vi er over i hormoner, hvilket jeg ikke er interesseret i.

Hvor er du skadet henne Pauli?

Brystet. Har ikke kunne bænke i en måned. :(

Generelt er træningen ikke gået så godt på det sidste, men det står der mere om det i min log.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hvor er du skadet henne Pauli?

Brystet. Har ikke kunne bænke i en måned. :(

Generelt er træningen ikke gået så godt på det sidste, men det står der mere om det i min log.

Hvis det er en måned siden du blev skadet, har du ikke meget glæde af anti-inflammatorisk medicin.

Inflammationen er primært et problem de første dage :)

Link to comment
Share on other sites

Hvor er du skadet henne Pauli?

Brystet. Har ikke kunne bænke i en måned. :(

Generelt er træningen ikke gået så godt på det sidste, men det står der mere om det i min log.

Hvis det er en måned siden du blev skadet, har du ikke meget glæde af anti-inflammatorisk medicin.

Inflammationen er primært et problem de første dage :)

Det har været en lidt "snigende" skade, der bare blev værre og værre. Hvis det ikke er inflamation så er der tale om noget der er blevet revet i stykker i den øverste del af brystmusklen, men så burde skaden vel have opstået mere pludseligt.

Jeg talte tidligere med TJ om problemet og han nævnte ligesom MaxPower ibuprofen. I den forbindelse vil jeg lige høre, om der er nogen der ved, om acetylsalicylsyre er lige så godt mod inflammationer?

Jess:

SP, hvilke bivirkninger fik du ved binyrebark hormon? Det er jo en rimeligt begrænset mængde, man får af dette..

Jeg havde store problemer i forbindelse med indtagelse af alkohol i de følgende uger. Efter blot 2-3 øl kunne jeg ikke længere tale rent. Jeg var fuldstændig ædru, men kunne bare ikke sige det jeg tænkte. Det var MEGET ubehageligt. :blink:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share