Bænkpress. Er jeg ok til deT?


Lunk
 Share

Recommended Posts

Du kan jo kigge forbi i folks logbøger og/eller i MOL's uofficielle styrkeliste. Husk på at mange af dem der er her har trænet i længere tid.

Min BP er i hvert fald ringere end din!

Endeligt kan man vende den lidt. Hvad er det du træner for? Velvære eller sundhed? Så kan det vel være lige fedt. Så træn du roligt videre - ligegyldigt hvad dit resultat er. Størrelse (BB) - så spiller det jo heller ingen større trille. Så ligger dine mål andre steder. Egentligt styrke? Men styrke til hvad? Styrke til at lave praktisk arbejde - jamen så fortsæt du roligt din træning. Det hjælper helt sikkert. Styrke til at "overgå os andre" - nå ja der, - og kun der - har du egentligt brug for en sammenligning.

Når det så er sagt har vi jo alle en tendens til at sammenligne os. Det er nok en af grundene til at log-bøgerne er så læste (men kun en, - der er mange andre).

Link to comment
Share on other sites

ehh tilbage til det der med hvor meget stangen vejede, så tror jeg nu godt på den kan veje 5, min stang herhjemme vejer 7 kg... lige præcis...

er forresten 17 og bænker 95 kg 10 gange ;)

Ikke får at såre dig eller noget, men "rigtige" stænger (og jeg tror ikke at du kan finde et træningscenter uden, men jeg kunne naturligvis tage fejl) vejer enten 12 eller 20 kg.

En "olympisk" stang vejer 20 kg. og det er så vidt jeg ved den almindeligste stang.

Men har i ikke en vægt i jeres træningscenter? Så prøv at vej dig med og uden stangen.

Link to comment
Share on other sites

ehh tilbage til det der med hvor meget stangen vejede, så tror jeg nu godt på den kan veje 5, min stang herhjemme vejer 7 kg... lige præcis...

er forresten 17 og bænker 95 kg 10 gange  ;)

Ikke får at såre dig eller noget, men "rigtige" stænger (og jeg tror ikke at du kan finde et træningscenter uden, men jeg kunne naturligvis tage fejl) vejer enten 12 eller 20 kg.

En "olympisk" stang vejer 20 kg. og det er så vidt jeg ved den almindeligste stang.

Men har i ikke en vægt i jeres træningscenter? Så prøv at vej dig med og uden stangen.

Ref' er en af mine venner - træner sammen med ham af og til :)

Og jo - jeg tror gerne hans stang (sagt på en meget ikke bøsset måde) vejer 7kg. Han træner hjemme i garagen, og ehh... Personligt er jeg ikke helt tryg ved at ligge på hans bænk. :cry:

Link to comment
Share on other sites

siden hvornår er vi blevet venner nutella :P og den bænk er 100% sikker, hvis du bar ik ryster alt for meget ;)

og ved skam godt at normale stænger vejer 12-20 kg men mener ikke at ham gutten der startede den her tråd har skrevet at han træner i center og ik privat sååå=)

Link to comment
Share on other sites

PM mig lige med dit bænkprogram, Anton. 

selvfølgelig må du få det....

Men skal vi ikke dele med de andre??? ;)

http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=260

Rigtig godt program!! Efter min menig..... :devil:

Men husk at spise rigligt og drikke masser af vand. Ellers kan man godt få det lidt skidt..

Edited by AntonD
Link to comment
Share on other sites

mdk--> Hvis du ikke spiser nok, har din krop ikke noget at opbygge muskelmasse med. og du ender med at nedbryde mere end du opbygger. (overtræning)

Dette program er ret hårdt, da du træner store muskelgrupper tre gange om ugen og du løfter meget tungt. (en dag 27 sæt bænkpres)

Jeg fandt ud af at jeg har det bedst med at spise et let måltid ca en time før jeg træner. Og en protein-shake bagefter.

Hvis jeg ikke får nok vand (ca 2-3l) bliver jeg nemt svimmel/skidt tilpas.

Programmet er rigtig fedt, hvis du kan li at træne tungt. Men det kunne måske godt bruge lidt skulder/biceps/triceps/chin ups. Men det kan man jo lægge ind efter behag.

Link to comment
Share on other sites

Det er meget flot lunk!jeg startede som 18årig med at bænke omkring 50kg!kan bænke 100kg nu..det har taget mig et år at nå til det!Men det KOMMER MEGET an på hvilke måde du træner på!Rigtig meget! :devil:

Ja, - og på hvad du spiser og hvordan du genetisk er disponeret.

Link to comment
Share on other sites

Kommer vel oxo an på hvad man mener når man siger man kan bænke 100kg, om det er 1rm osv.

Jeg startede i aug. 2003 med at træne - startede med at bænke 10x40kg, 8x45 og 6x50kg - nu her i maj måned er jeg så oppe på 10x55, 8x65 og 6x75.

Så når jeg snakker om at nu bænker jeg 75kg så er det 6 gange uden faileur. Tror gerne jeg kunne tage 85 kg bare mindre gange - men det er nu engang ikke mit program :-) Men fuck det, er jo ikke en konkurrence :D er en hobby :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share