Hvorfor doping?


HenrikJ
 Share

Hvorfor bruger folk doping ?  

111 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ville jeg også selv umildbart mene men har læst om folk som først begynder på det når de føler der ikke sker mere, generelt kan jeg ikke forstå hvorfor der er så mange som vil ødelægge deres krop med alt muligt lort :blink:

Link to comment
Share on other sites

Come on, - hvad forventer du?

En stor del herinde kunne ikke drømme om at tage doping. De fleste af dem (formodentligt inkluderende mig selv) får så hurtigt en fordømmende "jeg-er-bedre" holdning. Og så er der jo lagt op til at sable folk ned. Så jeg vil ikke undre mig om du fik en masse "De er idioter"-svar. Det er måske ikke engang helt forkert, - men så simpel er sandheden aldrig!

Hvorfor overspiser folk? De ved jo at det er usundt og iøvrigt ikke hjælper en tøddel i deres kamp, - snarere tværtimod.

Hvorfor har folk så svært ved at holde op med at ryge?

Hvorfor overhovedet begynde at ryge?

Der er uden tvivl masser af andre lignende spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Kunne jo være der sad nogle derude som havde overvejet det og kunne argumentere for hvorfor :), og nej ingen grund til at sable folk ned.

Ang. rygning fordi de er afhænige :P?

overspisning hører vel til under psykiske problemer, hvilket jeg ikke mener doping gør.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har svaret pga manglende resultater. Men jeg synes ikke, at emnet er egnet til en poll, fordi det er et stort antal mennesker, som nok kan inddeles i flere ret forskellige grupper.

Med min begrænsede viden om doping stammer fra MOL, har jeg bemørket nogle forskellige grupper:

Dem der lige er startet (eller måske først skal til at starte) og lige skal vide de rigtige steroider.

Dem som har trænet måske 4 måneder, og af uransagelige årsager stadig ikke ligner en mean motherfucker.

De rutinerede med gode resultater, som ikke tror (måske med rette) at de kan nå længere clean.

Og så er der sportsfolk, som klarer sig bedre, hvis de lige bliver lidt stærkere, eller lidt hurtigere.

De ovenstående bruger/vil bruge doping af forskellige grunde, og der er sikkert mange som slet ikke passer ind i ovenstående (nogle kan måske bare lide at eksperimentere).

Så der findes ikke ét entydigt svar.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor overspiser folk? De ved jo at det er usundt og iøvrigt ikke hjælper en tøddel i deres kamp, - snarere tværtimod.

Hvorfor har folk så svært ved at holde op med at ryge?

Hvorfor overhovedet begynde at ryge?

Never underestimate stupidity...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg har stemt de ikke kan blive store nok, og tror helt klart det er der problemet ligger.

Lige meget hvor store de ser ud i spejlet virker de små, og de vil bare ha fremgang hurtigt.

Vel lidt ligesom personer som ikke kan blive tynde nok, de ligner jo en sæk knogler til sidst :( .

Men bare min teori, på den anden side har jeg det sådan at så længe folk ikke er til fare eller til gene for deres omgivelser, må de sku gøre med deres krop hvad de vil.

god (clean) træning.

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Well, det har jo noget at gøre med at man slet ikke er tilfreds med de resultater man opnår.. Selvom vægten stiger stødt, og kropsmålene også stiger, så ser man det ikke selv i spejlet, da man jo ser sig selv hver dag.. Derfor føler man ikke at man vokser, og man føler sig rigtig puny, sammenlignet med sit idealmål.

Jeg har da tænkt på det et par gange da jeg havde trænet ½ års tid, men det var så fordi jeg ikke fattede at spise ordentligt og presse mig selv.. Heldigvis har jeg aldrig haft "nosserne" til at turde fylde den slags i min krop.

Men stadig, synes jeg da det ville været fedt hvis væksten kunne gå hurtigere end den gør.

Hvis der ikke var nogen sundhedsrisiko ved at tage AS, havde jeg da højst sansynligt taget noget.

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Forestil dig en fattig bulgarer, der har valget mellem at dope sig og blive til noget indenfor en styrkesport og ad den vej sikre sig en fremtid/uddannelse af en eller anden art, eller rendestenen (der ikke er et behageligt sted i Bulgarien).

Hvis han vælger at dope sig, er det så fordi han har lavt selvværd, eller er dum eller sådan noget?

Jeg tror det ikke. Han gør det fordi det er hans eneste udvej, som tingene nu engang ser ud.

Men en del her på MOL vil nok synes at han er en AS-agtig tabernar, eller en narkoman eller er ude på at genere andre mennesker for en hver pris. Både fordi de er klogere og generelt bedre mennesker. Og hvis de er flere der kan sidde og give hinanden ret, så må det jo være et fuldbyrdigt bevis for at de naturligvis har ret til en hver tid.

Så bulgareren skal brændes på bålet.

Og begraves i et vejkryds.

Og ingen må sige noget pænt om ham nogen sinde.

en fordømmende "jeg-er-bedre" holdning

Men den holdning gør tilgengæld en i stand til at dømme andre. Og den dom vil altid være retfærdig.

Link to comment
Share on other sites

Forestil dig en fattig bulgarer, der har valget mellem at dope sig og blive til noget indenfor en styrkesport og ad den vej sikre sig en fremtid/uddannelse af en eller anden art, eller rendestenen (der ikke er et behageligt sted i Bulgarien).

Hvis han vælger at dope sig, er det så fordi han har lavt selvværd, eller er dum eller sådan noget?

Jeg tror det ikke. Han gør det fordi det er hans eneste udvej, som tingene nu engang ser ud.

Men en del her på MOL vil nok synes at han er en AS-agtig tabernar, eller en narkoman eller er ude på at genere andre mennesker for en hver pris. Både fordi de er klogere og generelt bedre mennesker. Og hvis de er flere der kan sidde og give hinanden ret, så må det jo være et fuldbyrdigt bevis for at de naturligvis har ret til en hver tid.

Så bulgareren skal brændes på bålet.

Og begraves i et vejkryds.

Og ingen må sige noget pænt om ham nogen sinde.

en fordømmende "jeg-er-bedre" holdning

Men den holdning gør tilgengæld en i stand til at dømme andre. Og den dom vil altid være retfærdig.

Jeg læste for nogle måneder siden et interview med Joakim B Olsen, hvor han nævnte det tilsvarende eksempel og forsvarede bulgaren (jeg tror faktisk også, at han brugte en bulgarer som eksempel).

Men til næste mesterskab, så vil bulgaren måske stå på trinnet over ham (kuglestød er vel den mest dopingramte atletikgren)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ja nogen gør det jo af ren overlevelse så man kan ikke skære alle over med en kam...

Det er det samme som da jeg så i fjernsynet, hvordan EU beskytter sine egne bønder med tilskud og underbyder de fattige ulande, der så man mennesker som boede i total slum, og hvordan mange af dem meldte sig som, det vi i vores øjne kalder "terrorister", de havde intet valg, for selv deres eget landbrug kunne ikke i deres eget land, hamle op med det pulver mælk som kom fra EU pris mæssigt.

Så nej verden er ikke kun sort og hvid.

Så syntes da det med bulgaren er et godt synspunkt at tage med.

B.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er også at man sammenligner sig med andre, hvordan vil du gerne se ud nu?

Sådan skal jeg se ud i morgen.

Vil du gerne have en tusse, går man ned og får lavet en idag og ikke om en måned.

Vil du have et nyt tv køber du et på vej hjem, og ikke om et år eller to.

Alting omkring os sker lige nu og ikke om et år eller to. Vi vil se resultater lige nu og så er AS den hurtigste og letteste vej til det.

Ja det er fristene at bruge AS, men jeg risikere at miste konen og det er det ikke vær.

Link to comment
Share on other sites

Tror også mest den ligger i lavt selvværd for mange.

Men på den anden side er det også en fed følelse af være pumpet op med krudt, Hulk-agtig styrke, fremtrædende blodårer, en ha nok i mig selv følelse osv osv..

Et rush som ikke kan beskrives, som for nogen måske ikke vil betyde det store, men for os, som prioriterer kroppen så højt, jager efter.

BTW 24 % svarer "De er nogle idioter", en noget snævetsynet holdning, for folk som slet ikke ahr forstået problematikken omkring doping. Sørgeligt. Måske man så bare skulle lade være med at stemme! :angry:

Edited by ANDY-BH
Link to comment
Share on other sites

well MVP. ka godt være at du skæller de andre MOL'ere ud over at sætte alle doping folkene i bås, men er det så meget bedre af dig på dne måde at sætte alle os MOL'ere i bås, ved at sige at alle på MOL har den holdning at den her stakkels bulgare ikke er noget værd?? (sådan læser jeg ihvertfald dit indlæg)

desuden kunne jeg forestille mig at pollen i første omgang var ment til at vedrøre os danske sportsudøvere, og lign... om ikke andet er jeg ihvertfald sikker på at de fleste har sat deres stemme og taget stilling til emnet ud fra det syns punkt, så du ska se de fleste af os ska skam nok sympatisere med ham din stakkels bulgare ;)

Link to comment
Share on other sites

Der er mange forskellige. SOm tidligere beskrevet, jeg syntes det er en noget "snæver" poll.

Da der er mange forskellige svar på hvorfor de tager steroider..

Jeg tror at i mange tilfælde er det pga manglende selvværd, og at de syntes de har trænet åhh så længe f.eks ½ år ;) OG derfor starter, da de ser mange er større og stærkere end dem.

Og så er der helt sikkert dem der har trænet længe, og føler de ikke kan nå længere clean. Dem er der nok også ret mange af. For når man har trænet i mange år, så kommer resultaterne sq noget langsomt. Så jeg kan i nogen tilfælde egentlig godt forstå dem, bare de blot ikke stiller op til konkurrencer, da det er snyd :angry:

Og til det sidste svar, de er nogle idioter :raisebrow:

Men kort og godt jeg har bestemt ikke noget imod folk tager diverse medikamenter, det er egentlig deres egen sag. Bare de holder det for sig selv, og ikke lokker andre uvidende i fordærv ;) Og ikke stiller op i nogen konkurrencer...

SÅ kan jeg egentlig ikke se hvad folk kan have ondt i rø... over !

Link to comment
Share on other sites

nogle vægter måske virkningen højere end bivirkninger eller bedømmer at det er ricici de kan leve med og benytter derfor doping for at opnå optimale resultataer.

EDIT:

lad vær med at virke så bedre vidne. jeg tror i trænger til at komme lidt ud blandt andre mennesker...

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

EDIT:

lad vær med at virke så bedre vidne. jeg tror i trænger til at komme lidt ud blandt andre mennesker...

Gider du uddybe det ?

Granhof --> derfor jeg skrev andet som i er velkomne til at benytte :) og så lige skrive hvad man istedet ville skrive.

Forresten fundet ud af noget med nogle COC's ?

Link to comment
Share on other sites

Har svaret pga. manglende resultater.

Doping og sport har hængt uløseligt sammen siden sporten blev opfundet i det gamle Grækenland. Det er en del af sportens natur at konkurrere og at ville vinde og opnå resultater. Målet helliger midlet.

Der er foregået systematisk doping af sportsfolk inden for cykelsport i årevis. Folk, der ryddede op på seksdages-banerne i 60'erne og 70'erne fandt kanyler og sprøjter overalt. Det er en offentlig hemmelighed, at amerikanske atletikfolk i de sidste 20-30 år har været systematisk dopet med sterioder og ikke mindst væksthormoner, osv. osv.

Nu vil jeg ikke nødvendigvis sidestille en tilfældig steroidemisbruger i et fitnesscenter med en sportsmand (tvært imod vil vedkommende sikkert ofte lide af mangel på langsigtede mål og planlægning), men den med at man udelukkende tager AAS fordi man har lavt selvværd finder jeg ikke særligt rammende. Jeg tror ligeså godt man kunne fastslå, at folk der løftede vægte i al almindelighed lider af lavt selvværd.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

25 % har svaret idioter..... :blink: come on

troede sku folk herinde var lidt mere tolerante..... :thumb_down:

Den officielle moral er noget, man kræver af andre, men virkelige moralkrav kan man med rimelighed kun stille til sig selv.

Billeder

Edited by A.P
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share