Kropsvægts-program


Eruption
 Share

Recommended Posts

Grundet en længere rejse (backpacking) i østen og andre steder, er det højest sandsynligt ikke muligt for mig, at få adgang til træningscentre regelmæssigt på rejsen.

Jeg håber dog, at kunne frekventere et, hver uge ca. (hvis jeg kan finde nogle)

Derfor har jeg planer om, at strikke mig et kroptsvægtsøvelsesprogam sammen, som er et desperat forsøg på at bibeholde noget masse, og samtidig være lidt aktivt - ud over det også at prøve noget nyt i forbindelse med træning. Idéerne er ca. følgende for et program hver anden dag (forhåbentlig)

1 Pistols (one legged squats)

2 One legged deadlift with bend knees

3 Chin-ups (med rygsæk, som jeg selvøflgelig ikke ved hvad vejer, men lidt belastning er bedre end intet))

4 Pull-ups(med rygsæk)

5 Hand stand push up(op af væg, indtil jeg forhåbentligt kan på hænder)

6 Single legged calf raise(med rygsæk)

7 One hand push-ups/pushups

8 wrist to knees curl ups(skrev den ned, men nu har jeg glemt hvad det er??)

9 Crunches(med rygsæk som belastning)

10 Dragon flags

11 biceps curl(med rygsæk)

12 triceps ext. (Med rygsæk)

13 front raise/side raise/laterals/(igen med rygsæk)

Idéen er at køre øvelserne 3 sæt á 10-15 gentagelser. Hvis jeg kan tage flere, så med mere belastning. Hvis jeg ikke kan tage så mange, vil jeg arbejde mig op til det.

Nogle af øvelserne (push-ups f.eks) kan jeg tage en hel del af. 50+ i hvert fald. Hvad der? er det bare om, at køre en hel masse af?

Kommentarer, forslag etc. er kærkomne

Link to comment
Share on other sites

Har ikk de store kommentarer, men hvis du feks kan tage mange push ups, hvorfor dropper du dem så ikk i forhold til at lave dem på en arm, eller også bare handstand push ups?? jeg ville mene at det ikk skulle være nøcvendigt at køre dem begge. Der findes altid sværere variationer af øvelserne, så det er bare om at være kreativ

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share