Boksning


FujiChrash
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg sad lige og funderede over om man kan tabe sig ordentligt af at spise sundt og stå og bokse hver dag? Jeg spurgte min kusine som har været på kur et par gange, og hun fortalte at jeg nok skulle starte med at tabe mig før jeg gik igang med at bokse da jeg så bare ville opbygge muskelmasse oven på fedtet!!

MvH. Fuji :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg sad lige og funderede over om man kan tabe sig ordentligt af at spise sundt og stå og bokse hver dag?
Ja det kan du. Jo mere du bokser, jo mere taber du dig. (Forudsat selvf. at du ikke spiser mere ;) )
og hun fortalte at jeg nok skulle starte med at tabe mig før jeg gik igang med at bokse da jeg så bare ville opbygge muskelmasse oven på fedtet!!

Det er naturligvis ikke rigtigt!

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun svare JA til dit spørgsmål - Jeg har bokset i ca. 2 år, og der er ingen tvivl om at detfor mig har været en stor faktor for mit vægttab (ca. 38 kg) - dette kombineret med sund kost, løb, styrketræning, svømning mm. Men der er for mig ingen tvivl om at boksning er virkelig god træning, men samtidig hårdt! Men tro mig, når du er færdig med en træningstime er det det hele værd - samtidig med at det er en god måde at få trænet hele kroppen på, kommer du også i en fantastisk form, for slet ikke at tale om ens selvtillid får et knæk i den rigtige retning..... ;) Så jeg kan kun sige...."kom afsted" :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Ét spørgsmål mere: Hvor lang tid skal man ca. træne om dagen for at man kan komme til at se resultat ? 1 time?
Svært at sige. Det er forskelligt fra person til person hvornår de ikke kan mere. Men køb dig en sandsæk og en par handsker (behøver ikke være superkvalitet), hvis du vil træne der hjemme. Du kan virkelig blive træt af bare at slå sandsæk.

Men jeg vil anbefale dig at melde dig ind i din nærmeste bokseklub. Du behøver ikke lave sparing eller tage til kamp hvis du ikke vil, Du kan sagtens træne kun for at komme i form og tabe dig.

og hun fortalte at jeg nok skulle starte med at tabe mig før jeg gik igang med at bokse da jeg så bare ville opbygge muskelmasse oven på fedtet!!

Holder ikke. Da jeg boksede, kom der mange også kraftigt overvægtige, som på forbløffende kort tid tabte sig til "normal" størrelse, og også så man kunne se nogle mere markede muskler.

Så jeg kan også kun sige "se at komme afsted" :4boxing: :beatup:

Link to comment
Share on other sites

Men jeg har selv bokset og det kan virkelig anbefaldes..det er sindsygt hårdt men det giver kanon fede resultater. :) GO 4 IT

...så kan du måske forklare mig, hvorfor det primært er boksere, der bruger sjipning som træning? Hvad er fordelene ved at sjippe fremfor f.eks. løb og/eller cykling? Har det noget med "rytme" at gøre...?

Link to comment
Share on other sites

Men jeg har selv bokset og det kan virkelig anbefaldes..det er sindsygt hårdt men det giver kanon fede resultater. :) GO 4 IT

...så kan du måske forklare mig, hvorfor det primært er boksere, der bruger sjipning som træning? Hvad er fordelene ved at sjippe fremfor f.eks. løb og/eller cykling? Har det noget med "rytme" at gøre...?

Blandt andet, men også for at opnå koordination (benarbejde), det er god cardiotræning, og så styrker det håndledende.... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share