Store Underarme


JakeLaMotta
 Share

Recommended Posts

du skal bare køre nogle øvelser der træner underarmen som f.eks. wrist curle og omvendt wrist curl.. lig underarmene på knæerne eller en bænk så det kun er håndleddet der er bevægeligt og kør hånden op og ned med håndryggen opad og nedad uden at bevæge underarmen.....

mit forslag er at køre mindst 10 reps da det let kan overbeaste håndleddet med tunge vægte og små reps...

Link to comment
Share on other sites

der er jo mange øvelser der rammer underarmen (de fleste), men det er vel dem der går ind og isolerer for at ramme underarmen vi snakker om,....

Hvorfor pokker skulle man isolere, når man kan træne helkropsøvelser og få samme resultat? :blink: Synes, der er lidt diskopumper over den holdning.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

tror ikke man kan opnå samme resultat ved at træne flerleds som hvis du går ind og isolerer og når man træner det lige ofte....

Nej, du opnår ikke samme resultat - du opnår et *bedre* resultat. :tongue:

Jeg træner udelukkende flerledsøvelser af disse grunde;

- En øget overall hormonproduktion, der bidrager til øget vækst på hele kroppen

- En større spænding på musklerne ved flerledsøvesler grundet den tungere vægt, som igen bidrager til øget vækst

- Harmonisk muskelvækst, da ingen muskelgruppe trænes mere end andre

- Funktionel styrke, der rent faktisk kan bruges til noget - ingen diskomuskler

- Tidsbesparelse

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

har selv kørt flerledsøvelser i lang tid, men efter jeg er begyndt at træne underarmen for sig selv har jeg fået meget større vækst, og når jeg spænder kan jeg få en pæn stor bugle frem...

det du siger er vel ligesom at man får større lægmuskler af at køre squat end at træne dem isoleret.... den tror jeg sgu ikke holder,,

Link to comment
Share on other sites

det du siger er vel ligesom at man får større lægmuskler af at køre squat end at træne dem isoleret.... den tror jeg sgu ikke holder,,

Nu belaster squat altså heller ikke just dine læg muskler det store!

Generelt er jeg enig med Hr. Kirchebrandt i at 'flerledsøvelser' giver mere, både vægst og styrke! - Alt det der med at man bliver *MEGET* større af at isolere hver enkelt muskel er "vist" en gammel motionscenter legende.....

Muskler arbejder jo også i synergi med hinanden...

Link to comment
Share on other sites

Du kan også lave hammer curls med håndvægte (altså holde dem lodret). Den går lidt mere i brachioradialis end når du holder dem vandret.

Ja, hammer curls er rigtig, rigtig gode :)

Helt klart øvelse No.1 til at træne underarme med efter min mening. I modsætning til at curle med håndflader nedaf kan der nemlig bruges godt med vægt. Mener også at størstedelen af massen på underarmen netop trænes bedst når underarmen befinder sig lige midt i mellem supination og pronation (tommel op af). Jeg ved heller ikke om der er andre der har prøvet at køre hammercurls med stang - dvs en stang med to lodrette håndtag på midten? Synes den den gir exceptionelt godt i underarme, jeg spekulerer på om det kan have noget at gøre med at, på den stang jeg bruger, er man nød til at rotere skulderen indad (DVS begge underarme peger lidt indad foran kroppen) når man hammer curler?

Efter min mening er musklerne i undarmen noget af det sværeste at ramme tilfredstillende med konventionel vægtræning. Sammenligner man vægtrænendes folks underarme med folk der har hårdt fysisk arbejde vil jeg æde min hat på at i mange tilfælde ville falde ud til fordel for sidstnævnte. Synes ofte man kan se hårdt vægtrænende individer der har tarvelige underarme i forhold til f.eks en jord og betonarbejder der bruger det meste af dagen på at håndtere "uhåndterlige" genstande og ting der ikke nødvendigvis er udformet som en grebsvenlig og ergonomisk stang.Det jeg mener er, at underarmen ved nærmere eftersyn har mange funktioner, der er både en komponent af det at kunne knytte hånden, bevæge håndleddet, rotere underarmen, og ikke mindst flexe arm/underarm. Så at sige dødløft skulle være nok for underarme synes jeg er en tilsnigelse. Dødløft får man lange arme af :w00t: ;)

(jeg har dog personligt ikke fået meget ud af wristcurls andet end ondt ;) )

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Hey alle her på MOL,

Vil lige hører hvordan man træner underarmen bedst, ligenu kører jeg kun omvendt biceps curl, altså ved at holde med håndryggen opad på en ligevægtstang og så curle.

Hvilke øvelser er ellers god??

Mvh

JLM

Du kan finde en stor plade hårdt træ, og begynde at skrue en hulens masse skruer i... :)

Link to comment
Share on other sites

dødløft :devil:

YEAH :devil:

Synes at dødløft giver mig rigeligt underarmstræning. I øvrigt så bruger man dem os i næsten alle øvelser .. :)

Men ja, der er en masse forskellige wrist curls - hvis man ikke synes ens underarme følger med.

Link to comment
Share on other sites

Synes ofte man kan se hårdt vægtrænende individer der har tarvelige underarme i forhold til f.eks en jord og betonarbejder der bruger det meste af dagen på at håndtere "uhåndterlige" genstande og ting der ikke nødvendigvis er udformet som en grebsvenlig og ergonomisk stang.Det jeg mener er, at underarmen ved nærmere eftersyn har mange funktioner, der er både en komponent af det at kunne knytte hånden, bevæge håndleddet, rotere underarmen, og ikke mindst flexe arm/underarm. Så at sige dødløft skulle være nok for underarme synes jeg er en tilsnigelse.

Vægttræning med sandsæk må da opfylde disse krav? Og så kan man træne dødløft med sandæk B)

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share