Blær dig med din viden


ziggymund
 Share

Recommended Posts

OK, nogen der er frisk med et bud på en rytter, som får sit gennembrud i dette års TdF.

Det skal være en rytter som ikke tidligere har gjort sig (positivt) bemærket i tour'en eller en af de 2 andre store rundture.

Det er nok urealistisk at forvente et gennembrud a la Ullrich 1996 eller Cunego, som lige nu fører giro'en og i hvert fald midlertidigt har forvandlet Simoni til hjælperytter. Men det skal være en rytter, som gør sig rigtig godt bemærket. F.eks. en top 10 placering i GC og en etapesejr.

Rammer man plet, så vanker der street cred en masse plus et helt års ret til bedrevidende at spankulere rundt og sige: "Hvad sagde jeg?" uden at skulle høre ét ondt ord for det.

Lad budene komme B)

Ziggymund :bike:

Edited by ziggymund
Link to comment
Share on other sites

Nu vandt han jo godt nok ungdomskonkurrencen sidste år og blev #11 i klassementet, men jeg tror at Denis Menchov fra Illes Baleares i år virkligt vil slå igennem i TdF. Han har vist virklig stærk kørsel i marts og april, med en etapesejr og samlet sejr i Vuelta Al Pais Vasco, samt etapesejrer i Paris-Nice og Vuelta a Aragon.

Hos Quickstep kunne Jose Antonio Pecharroman gå hen og få sit gennembrud. Sidste år viste han nærmest knusende styrke i de mindre spanske etapeløb som Volta a Catalunya og Euskal Bizenkleta. Men han vil formentlig blot blive brugt som trækdyr i Virenques kamp om bjergtøjen.

Hos Liberty Seguros har de nærmest en hel armada af nye spanske etapeløbshåb. Isidro Nozal Vega så vi allerede fremme i sidste års Vuelta, hvor han tabte førertrøjen på den sidste enkeltstart til sin nuværende kaptajn Roberto Heras. Men de to helt store talenter hos Liberty er Luis Leon Sanzhez Gil og Alberto Contador Velasco som er udråbt til de største talenter i spansk cykelsport siden Indurain. Men de er nok for unge og uerfarne til at gører sig gældende i TdF.

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo alle vore små laster. :)

Ja, heldigvis da :)

Menchov vil jeg tillade mig at diskvalificere sammen med Nozal, da deres kvaliteter er for veldokumenterede. De ligger også begge i den sjove ende af verdensranglisten.

Derimod får Pecharroman, Sanzhez Gil og Contador lov at stå, selv om førstnævnte gjorde så meget opmærksom på sig selv allerede sidste år, at han er på grænsen til at blive dømt ude. Men lad gå ;)

Michael Rogers, Quick Step, og Michele Scarponi, Domina Vac., er et par bud på out sidere til top 10 + en etapesejr, men det kan i den grad diskuteres om de er ukendte nok til at være med i "konkurrencen". Kører Scarponi sig i top 10 vil det være ekstra flot, for han skal nok ikke regne med støtte fra sine holdkammerater, der vil have rigeligt at gøre med at køre for Cipo, hvis han melde sig klar.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Derimod får Pecharroman, Sanzhez Gil og Contador lov at stå, selv om førstnævnte gjorde så meget opmærksom på sig selv allerede sidste år, at han er på grænsen til at blive dømt ude. Men lad gå ;)

Pecharroman gjorde absolut intet væsen af sig i den GT (Vueltaen) som han deltog i, men han var dog meget dominerende i flere af de "små" spanske etapeløb.

Scarponi er blandt mine personlige favoritryttere, han har jo før vist stor klasse i både Giroen og de kuperede klassikerer. Rogers vil jeg dog mene mere er en mand for de kortere etapeløb, tvivler kraftigt på at han har holdbarheden til GT.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share