Mit næste HST program


SuneJ
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til USA til sommer i 8-9 uger og håber på at kunne finde et sted at træne. Da ferie gerne indebærer kalorieoverskud vil jeg omsætte det til noget kvalitetsmasse med et HST program :)

Mit foreløbige udkast ser således ud:

3 sæt Squat

3 sæt Bænkpres

3 sæt Dødløft

3 sæt Military presses

3 sæt Bent over rows

3 sæt Standing calf raises

2 sæt Chin ups

3 sæt Dips

3 sæt Dumbbell curls

3 sæt Cable crunches

2 sæt Pull ups

3 sæt DB side bends

Rækkefølge

Jeg har prøvet at lave rækkefølgen, så de "tunge" øvelser kommer først og så der ikke er 2 øvelser lige efter hinanden, som bruger samme muskler. Er rækkefølgen ok eller kan den gøres bedre?

Muskelgrupper

Jeg har naturligvis prøvet at få alle muskelgrupper med. Jeg har ikke nogle direkte haseøvelser med, men dødløft plejer at give mig DOMS i haserne. Burde jeg tage f. eks. SL dødløft med?

Er der nogle andre øvelser I synes jeg mangler eller som er overflødige?

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Mht øvelsesrækkefølgen, så vil jeg anbefale dig at prøve dig frem. Jeg synes altid jeg kommer til at ændre lidt i rækkefølgen i forhold til mine programmer, og det er heller ikke det vigtigste i verden mht succes.

Vil du køre det nævnte antal sæt hver gang eller hvordan havde du tænkt dig det? Det kan godt være praktisk at starte med 1-2 sæt (ved 15 reps) for at sætte det op til 3-4 sæt når du kommer længere i programmet.

Mht. hasetræning, så kan du vælge at køre rumænsk dødløft, derved får du trænet haserne mere, men ellers ser det fint ud. Og god tur

Link to comment
Share on other sites

Rumænsk dødløft har jeg netop eksperimenteret lidt med i it Sheiko program i stedet for good mornings. Jeg tror dog ikke der er grund til at tilføje en øvelse. Jeg vil prøve dette og hvis jeg ikke er øm i hele kroppen efter første træning kan jeg evt til føje noget mere :lol:

Jeg har ikke rigtig tænkt på at variere antallet af sæt, men det er måske en god idé. Jeg kan godt lide at træne meget, så jeg vil evt. køre 4x5 eller 5x5 i slutningen af programmet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share