Så prøver vi igen!


ReneBL
 Share

Recommended Posts

Jeg har postet en lignende post i kondition men syntes ikke jeg fik tilstrækkeligt med svar. derfor har jeg udbygget den lidt og poster den nu her.

mit mål med træningen er at jeg vil opretholde min figur, og så ellers få lidt mere masse på. men det jeg ikke vil er at gøre så meget for massen at jeg æder mig en pukkel til og samtidig får en del fedt med på "bagen".

Så det jeg tænkte var om det ville være fornuftigt at løbetræne lidt ved siden af min almindelige træning. vil det have for stor indvirkning på hvor meget masse jeg gainer, og vil det i det hele taget give det ønskede resultat??

på forhånd tak, RBL

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du vil kunne gaine masse uden at der også kommer fedt med, det er jeg faktisk ret sikker på. Hvis du løber og forbrænder flere kcal end du indtager vil du kunne smide lidt fedt men ikke gaine muskelmasse.... sådan lidt firkantet fortalt. Så jeg syntes ikke at løbetræning er fornuftigt ikke hvis du havde tænkt dig at smide fedt samtidig med at du gainer masse men for konditionen osv er det da helt ok.

Jeg ville træne et program for masse i et par måneder og sørge for at få nok af kcal osv. og derefter så cutte med løbetræning eller hvad man nu kan finde på.

Link to comment
Share on other sites

tak for svaret.

det var desværre det svar jeg var bange for at få, det var nemlig også den ide jeg lidt har fået efter at have læst utallige topics herinde.

grunden var at jeg ikke er for glad for at cutte, tiltaler mig ikke på nogen måde, så håbede på en "blid mellemvej" hvor jeg bare kunne velligeholde nuværende fedtprocent

er der andre der eventuelt mener noget andet?? :cry::unsure::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du læser artiklen og ser bort fra ordet cutte, så drejer det sig i grove træk om at spise en lille smule mere når du vil tage muskelmasse på og spise en lille smule mindre når du vil tabe fedt. Så behøver du ikke at svinge op og ned i fedtprocent, som man gør hvis man henholdsvis bulker og cutter :)

Link to comment
Share on other sites

Uden at have laest den artikel¸ der er blevet linket til vil jeg gerne have lov at lave følgende postulat: Man kan godt gaine muskler samtidigt med¸ at man taber fedt. RELATIVT

Hvordan taenker man så.

Ved at bevare den samme kropsvaegt¸ mens man bliver mere mager. Eller ved at tage på uden at få en større fedt&.

Hvis du har den samme totale maengde fedt på din krop efter at have taget på er din fedtprocent blevet lavere.

Og desuden¸ hvad betyder samtidigt? Betyder det simultant eller betyder det indenfor den samme periode. Hvis det er sidstnaevnte kan man sagtens tage på mens man smider fedt når bare man bruger to uger på at gaine ( moderat ) og så to uger på at smide ( ikke vaegt kun fedt).

Nå men jeg må ud og cutgaine.

Link to comment
Share on other sites

2 uger på at gaine og 2 uger på at cutte..... er det der inspireret af ABCDE diæten? Efter hvad jeg har læst rundt omkring så er denne diæt langt fra det effektivste man kan køre, syntes også selv det virker lidt ja..... men jeg skal da ikke dømme diæten.

Når du cutter behøver du jo ikke at lægge hele din træning om, ofte kan det vel gøre det bare at adde lidt cardio træning til programmet. Ja og så indtage mindre Kcal det siger sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share