Skulderskade


Søren W
 Share

Recommended Posts

Jeg har pådraget mig en skade i skulderen og så vidt jeg kan læse mig til har jeg både symptomer på ledskred mellem kravebenet og skulderleddet, og kravebenet og brystbenet. Sidstnævnte er jeg 100% sikker på da jeg følte en abnormalitet hvor kravebenet møder brystbenet under et tungt bænkpresforsøg og efterfølgende har været hævet lige på leddet. Inde ved brystet er leddet meget løst og hvis jeg roterer skulderen, uden at bruge armen, lidt som hvis man forestiller sig at crawle uden at have arme, "knækker" leddet lidt. Det gør det ikke i den anden side. Endvidere tror jeg også der er sket noget skidt henne i den anden ende af kravebenet, for hvis jeg står med armene ned langs siden bevæger skulderen frem eller tilbage medfører det forholdsvis store smerter. Nogen der har erfaring med dette eller andre der kan sige noget klogt, udover at gå til lægen, det har jeg fundet ud af nok er smart.

Det kan tilføjes at jeg siden pådragelse af skaden, for små fire uger siden, har trænet min rotatorcuff med en elastik.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Kan desværre ik hoste op med noget, men har lige et question....

Hvorledes er det sket?

Jeg bustede min skulder for nylig ved nogle max forsøg i powerclean... Vil gætte på jeg ramte leddet kraveben & skulderblad og det fik et stræk...

Jeg havde pænt bøvl med det men det fortog sig...

Billede

Billede

Link to comment
Share on other sites

Skredet mellem kravebenet og brystbenet skete under et bænkpres forsøg, 180 kg i en Titan Fury. Ved ikke rigtig om det andet også skete der, da jeg har haft lidt små-ondt der i lang tid, men det er blevet værre nu. Sjovt nok, i går da jeg skrev indlægget gjorde det max ondt, lige nu er der næsten intet at mærke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share