Simoni


ziggymund
 Share

Recommended Posts

OK, der er vel belæg for at tro at Simoni har en plan om at lade frustrationerne over sit giroresultat gå ud over klassementrytterne i TdF :devil:

Nu fulgte jeg kun sporadisk giro'en på tv, men så vidt jeg kunne se, så var Simoni slet ikke så skarp som sidste år, hvor han nærmest tværede de andre ud på samme måde som LA har gjort det i TdF de sidste 5 år. Jeg synes også han så et par Kg tungere ud.

Det kan måske komme ham til gode i TdF. Sidste år vandt Simoni godt nok en etape i TdF, men var for udbrændt til at køre klassement. Jeg tror han vil gøre det bedre i år. Simoni har startet sæsonen 2004 noget senere end 2003, så måske når han først sin topform i TdF.

Simoni havde en lidt aparte vintertræning op til denne sæson, bl.a. rørte han ikke sin låge i 3 måneder i træk :blink: (oktober til januar), hvilket man nok kan mistænke havde betydning for Simonis giroform.

Det er eddermame usædvanligt at høre en profrytter sige at han ikke har kørt 1 km i 3 mdr., men Simoni skulle have haft en enormt behov for ikke at lave noget som helst, der havde med cykling at gøre, at han ikke så anden udvej. Men nu er det vist også sin sag at håndtere den opmærksomhed man som italiener får, når man vinder giro'en ;)

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Jeg senes der er meget der indikerer at niveauforskellen imellem Touren og Giro'en er blevet væsentligt større de snere år. Dels fordi så mange klasseryttere alene træner og kører cykelløb som optakt og for at formen skal kulminere i Touren.

Jeg tror du har ret i at Simoni sidste år var udbrændt i Touren, men samtidig har jeg et indtryk at niveauet i Touren også er væsentligt højere. Jeg er derfor lang fra sikker på Simoni's Giro-form sidste år ville bare tilnærmelsesvist bringe ham i nærheden af podiet i Touren.

Det virker også som om Giro'en mere og mere blot bliver et nationalt løb uden samme brede som Touren, men måske overfortolker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Simoni har jo kørt et helt andet løbsprogram i år. De år hvor han har vundet Giroen har han haft væsenligt flere løbsdage, og som regel også nogle sejrer, inden den italienske rundtur. Dette tror jeg er årsagen til, at han ikke gentog triumfen i Giroen. Simoni og Saeco har helt sikkert haft den plan, at de færre løbsdage skulle gøre Simoni i stand til at toppe igen til TdF. Men det var sikkert en streg i regningen, at formen så ikke var der i maj. Men heldigvis for holdet havde de jo så Cunego.

En Simoni i topform i TdF vil helt sikkert være en gevinst for underholdningen i bjergene. Han er en af de få ryttere som i topform vil kunne sætte Armstrong, men jeg tror dog ikke han kan komme højere op end en plads som nr. 7-8 stykker i klassementet. Hans ITT er ganske enkelt for svag og jeg tror ikke han tør angribe 2-3 bjerge udefra. Hans Girotriumfer er jo også primært grundlagt på solokørsel få km fra mål på sidste stigning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i Italien under Giro'en (og ja, jeg var så heldig at den passerede i nærheden :bigsmile: ), og selvom mit italienske er temmelig sporadisk (kan man sige det?), så læste jeg om etaperne i Gazetta dello Sport. Og etaperne er fandme ligeså hårde som i Touren. Forskellen ligger i at der liiige er hamder Armstærk og Ulrik og demder...

Så jeg glæder mig til den dag, at Giroen ikke er et rent italiensk løb og vueltaen ikke et rent spansk, og at bare nogle af de helt store vil satse på at lave en doulble eller endog en triple!

(Var Pantani egentlig ikke den sidste der lavede en double?)

Link to comment
Share on other sites

>Sindbad

Såfremt du blot kigger på etapeprofilerne i Giroen og Vueltaen er de ofte hårdere end etaperne i TdF. Bjergene er ofte højere og med væsenligt skrappere stigningsprocenter end dem rytterne møder i TdF. Men det er jo ikke kun ruten der gør et løb hårdt. I TdF kommer de bedste hold med de bedste ryttere og der bliver kørt stærkt fra starten af etaperne hver dag. I Giroen og Vueltaen ser man ofte, at det primært er hjemlandets hold der kommer med topryttere, og ofte bliver der (specielt i Giroen) kørt i bedstemor and tempo på de første mange km.

Du har iøvrigt rt i at Pantani var den sidste der tog to af rundturene i samme år, inden ham var Indurain den sidste der havde lavet denne bedrift. :)

Link to comment
Share on other sites

>Sindbad

Såfremt du blot kigger på etapeprofilerne i Giroen og Vueltaen er de ofte hårdere end etaperne i TdF. Bjergene er ofte højere og med væsenligt skrappere stigningsprocenter end dem rytterne møder i TdF. Men det er jo ikke kun ruten der gør et løb hårdt. I TdF kommer de bedste hold med de bedste ryttere og der bliver kørt stærkt fra starten af etaperne hver dag. I Giroen og Vueltaen ser man ofte, at det primært er hjemlandets hold der kommer med topryttere, og ofte bliver der (specielt i Giroen) kørt i bedstemor and tempo på de første mange km.

My point exactly... Hvilket desværre gør Giroen til et fedt løb i Italien - men ikke så betydningsfuldt på internationalt plan. På den anden side kan franskmændene næste år fejre 20-års jubilæum uden en fransk sejrherre... :(

Du har iøvrigt rt i at Pantani var den sidste der tog to af rundturene i samme år, inden ham var Indurain den sidste der havde lavet denne bedrift. :)

Ja der var noget dér... ;) Men var han på krudt? <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share