Armbøjninger på fingerspidserne


Ice eye
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Jeg træner grebs-styrke og har nogle faste øvelser jeg udfører. Jeg har dog en øvelse som jeg ikke er sikker på at man skal gøre for tit, derfor vil jeg gerne have mulighed for at veksle lidt.

Jeg prøvede armbøjninger på finger-spidserne men D*** det er hårdt, så jeg måtte køre dem 'bitch-style' d.v.s at man ligger på knæene istedet for på tå-spidserne.

Er der nogle der har erfaring med arm-bøjninger på finger-spidserne ? Hvad skal man passe på med og hvordan udføres de bedst :unsure:

Til de nysgerrige :Den øvelse som jeg er lidt i tvivl om, tror jeg er specielt hård for håndleddet. Øvelsen udføres med at tage en håndvægt som kun har vægte i den ene side. Hold i den side hvor vægtene ikke er placeret. I en siddende position, læg albuen på knæet og drej vægten fra side til side (håndleddet roterer, ligesom hvis man kigger på uret, f.eks). Den er GO', men den er hård !

Edited by Ice eye
Link to comment
Share on other sites

Her er et krav til hvis du vil lave en rekord:

http://www.recordholders.org/en/list/pushups.html

Du skal nok passe lidt på dine fingre, du kan få nogle grimme skader af at køre pushups på fingerspidserne hvis du ikke har den nødvendige styrke/fiksering ? derfor vil jeg ikke anbefale at du presser dig selv over evne(altså der hvor dine led begynder at gøre decideret ondt)

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Armbøjninger på fingerspidserne kan umuligt være særlig sundt for dem. Tænk på hvor meget vægt du smækker på nogle pæææænt små og - tror jeg da - forholdsvis svage led. Det er da næsten at tigge om en skade ;)

TJ har skrevet en ganske udemærket artikel om grebstræning på gb.dk - link

Link to comment
Share on other sites

Armbøjninger på fingerspidserne kan umuligt være særlig sundt for dem. Tænk på hvor meget vægt du smækker på nogle pæææænt små og - tror jeg da - forholdsvis svage led. Det er da næsten at tigge om en skade ;)

TJ har skrevet en ganske udemærket artikel om grebstræning på gb.dk - link

Funder > Tak for artikel men jeg kender den godt :)

Jeg tror ikke at armbøjninger på finger-spidserne er skadeligt hvis man udfører dem korrekt... der er bare lige spørgsmålet, hvad er korrekt og det har fitsmoker givet et bud på :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share