Vægttab motion/spise ?


niho03
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en fyr på 20 år..

Jeg vejer 84kg og er 180cm høj

Mit BMI er så: 26... lige højt nok - dog tager den jo ikke højde for muskler/fedt..

Jeg har indtil for 1år siden vejet 72-74kg.

Jeg har spist hvad jeg altid har spist, som er præcist hvad jeg har lyst til..

Jeg spiser dog lidt senere og jeg spiser som regel indtil jeg er mæt!

Jeg er så begyndt at træne igen.

Løbe, cykling, styrketræning... jeg træner typisk til jeg ikke kan mere

Jeg har faktisk altid været i en fornuftig kondition, men i forbindelse med de 10kg jeg har taget på er det blevet svært at bevæge mig i samme tempo som tidligere..

Jeg har dog på trods af dette, for bare ½måned siden været ude og løbe 20km på under 2 timer... hvilket jeg var rimelig tilfreds med... det kunne også sagtens mærkes i fodbolden som faktisk er en del af mit problem..

Det er nemlig mit fodboldspil som det er gået ud over..

Jeg er nemlig ikke så hurtig som jeg har været tidligere.... konditionsmæssigt kan jeg sagtens holde til en hel kamp, men vægten er mit problem i accelerationerne..

Jeg har været oppe og veje 87,5kg, så jeg er da kommet lidt længere ned i vægt.

Jeg vil bare gerne ned omkring 75kg.

Jeg kan jo sagtens begynde at træne intensivt styrke, men jeg vil jo ikke tage på (muskler)... og det vil jeg vel opnå ved at gå mere til den med styrke træning..?

Jeg fylder i forvejen

Har i nogen forslag..

Det er skrevet lidt sent det her, så kan også været det er lidt rodet... ellers må i lige skrive hvad jeg mangler at fortælle :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Som du selv skriver tager 'BMI-tallet' ikke højde for muskelmasse, og jeg kan da nævne jeg har et BMI-tal på 26,3, dog tvivler jeg på nogen ville kalde mig tyk eller overvægtig! ;)

Hvis det udenlukkende er dit fodbold der er problemet, vil jeg anbefale dig at begynde at træne din spurt mere, evt med noget interval træning... Du kunne for at give sturten et ekstra kick køre en dags tungt(!) squat én gang om ugen og én lette dag "lettere" squat hvor de ikke kommer over de 70% af din max! (Har virket for mig! :))

Hvis lidt eksplosiv træning ikke lige er sagen, og det er et vægttab der skal til, må du nok igang med at kigge på kosten.

Du behøver forresten ikke frygte at du bliver meget større at lidt ekstra styrketræning, især ikke hvis du kommer træningen med styrke som mål, den øgede styrke vil (næsten) med 100% sikkerhed opveje den potentielt øgede vægt!

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg er også begyndt at træne seriøst med et fodbold-hold nu...

Men jeg var i forvejen ved at tabe mig .. og nu da jeg tog en tur på vægten (i går fredag omkring kl. 13) vejede jeg 81.5kg

Jeg har ikke spist helt så meget som jeg plejer, har dog blandt andet spist:

Oksekød i store mængder, kylling, salat, risblanding

Indtaget 15 fadøl alkohol i løbet af 2 dage (sommerferie :bigsmile: ) og så ikke spist særligt meget dagen efter... - så går det vel næsten lige op.. :tongue:

Jeg har dog dyrket vildt meget motion i denne uge.. høj intens træning.. så meget at jeg måtte "ligge" helt stille med træning i dag fordi jeg kunne mærke mine muskler var helt færdige..

Kan jeg tabe mig for hurtigt og hvad sker der ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share