Jeg mangler øvelser!


Nielsen
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

Når jeg har en af mine bryst of triceps dage, så kører jeg faktisk ikke andet bryst end bænkpres og skråpres. De udføres begge to med stang. Hvilke andre brystøvelser kan jeg lave??? Jeg kan selvfølgelig fyre over til den der cablecross maskine, men jeg vil meget hellere lave noget med nogle vægtstænger og håndvægte. Jeg har selv tænkt lidt på, at køre nogle bænkpres og skråpres med håndvægte EFTER jeg er færdig med vægtstangen. Er det noget i vil anbefale???

Og med hensyn til bentræning, så er det pt. kun 45 grader benpres jeg kører. Jeg kunne utroligt godt tænke mig at køre squat, men jeg har ikke rigtigt fået taget mig sammen til at spørge en af dem ude i centeret, om de har tid til at sætte mig ind i sådan en øvelse. Dødløft kunne jeg også virkelig godt tænke mig at prøve, så kan jeg måske slippe for at træne så meget ryg på alle mulige maskiner.  

Jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig med disse spørgsmål!

Mvh Allan

Ps: der skulle vel ikke tilfældigvis være nogle herinde, som bor i Frederikshavn, og som træner i Frederikshavn Helsecenter???? :smile2:

Link to comment
Share on other sites

Prøv at se på www.getbig.dk der er en ret god beskrivelse af dødløft i en artikel. Du kan også klikke på manden på deres forside og se en masse alternative øvelser.

Jeg går selvfølgelig ud fra at du allerede har læst motion-onlines øvelses arkiv igennem!!!  Søg evt. på squat på bodybuilding.com dette giver også lidt resultater.

God fornøjelse....

Link to comment
Share on other sites

Pres med håndvægte er godt som et alternetiv til pres med stang, men der er ingen grund til at køre det hele på en gang. Andre brystøvelser kunne være flyers og pullovers. Du kan ikke undvære f.eks pullups og bentoverrows ved at træne dødløft. øvelser du kunne undlade ved at køre dødløft kunne f.eks. være shrugs og hyperextensions.

Neo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share