Cutte for folk der IKKE træner??


JEC
 Share

Recommended Posts

Jeg snakkede her forleden med en veninde om mit projekt mht. at cutte - som er gået over al forventning. Nu spørger hun så mig "kan jeg også gå i gang med det (at cutte)"? - Grundlæggende er hendes konditions/træningsniveau rimeligt lavt, hun svømmer dog engang i mellem, og løber lidt. Jeg mener ikke umiddelbart at det vil være optimalt for hende at følge min diæt, da den indeholder en del mere protein end hun formentligt har brug for....eller?? - Grundlæggende er det vel "bare" et spørgsmål om at forbrænde mere end man indtager, men har i nogle ideer til hvordan en madplan (bare én dag) kunne se ud for en person der ikke er super fysisk aktiv?? :unsure::blink:

Link to comment
Share on other sites

Morgen: havregryn/All Brann/AXA Fibersund med skummetmælk.

I løbet af dagen: groft rugbrød med magert kødpålæg og/eller ost 10+. Lidt grønsager.

Aften: grønsager og kylling/ko/fisk/mager gris.

Drop ALT med sukker og andet med mange kulhydrater. Fedtindtaget bør også være minimalt.

Det virker godt nok lidt ekstremt men hendes ligevægtsindtag er næppe mere end 16-1700 Kcal. så der skal godt nok cuttes ;)

PS: der er nye danske kartofler til næsten ingen penge på markedet. Benyt jer af det.

Link to comment
Share on other sites

Morgen: havregryn/All Brann/AXA Fibersund med skummetmælk.

I løbet af dagen: groft rugbrød med magert kødpålæg og/eller ost 10+. Lidt grønsager.

Aften: grønsager og kylling/ko/fisk/mager gris.

Drop ALT med sukker og andet med mange kulhydrater. Fedtindtaget bør også være minimalt.

Det virker godt nok lidt ekstremt men hendes ligevægtsindtag er næppe mere end 16-1700 Kcal. så der skal godt nok cuttes ;)

PS: der er nye danske kartofler til næsten ingen penge på markedet. Benyt jer af det.

Det syntes jeg umiddelbart lyder fornuftigt, og du har nok ret i det ligevægtsindtag du skriver - jeg vil prøve at videregive det, og så følge "udviklingen" :)

Link to comment
Share on other sites

Ville det være fuldstændigt formålsløst for en (næsten) "ikke trænende" person at supplere med 1-2 protein shakes om dagen som mellemmåltid, eller vil dette blot gøre ondt værre....? :unsure:

Personligt vil jeg hellere have noget, som mætter mere end proteinshakes, hvis jeg cutter. Man kan godt finde mellemmåltider som indeholder meget protein og få kcal, så jeg kan ikke helt se hvad de shakes skal gøre godt for? :)

/Des

Link to comment
Share on other sites

Man kan godt finde mellemmåltider som indeholder meget protein og få kcal, så jeg kan ikke helt se hvad de shakes skal gøre godt for? :)

og det kunne være....?? Jeg selv "sværger" til tun, men har du nogle andre alternativer??

Link to comment
Share on other sites

Tun er altid godt ;) Andre gode ting, som ikke indeholder alt for mange kcal er fx:

skinketern

hytteost

fromage frais (kan evt. blandes med light saftevand, har jeg ladet mig fortælle)

kylling eller kalkun

Prøv at søg på mellemmåltider, der kommer en del tråde op, hvor du kan hente yderligere inspiration :)

/Des

Link to comment
Share on other sites

En skive (eller to) groft rugbrød med skinkepålæg og 10+ ost har en super "energiprofil". Masser af protein, langsomme kulhydrater og lavt fedtindhold. Desuden er det billigt.

Glem alt om protein shakes og slige sager med mindre din veninde ikke har nogen appetit. Jeg foretrækker, ligesom Desdemonia, rigtig mad, der "ligger godt i maven" (fred være med ham).

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share