Hjælp til Weight-gaining!


Spree
 Share

Recommended Posts

Hey Allesammen!.. faldt tilfældigvis over denne side da jeg søgte nettet for gode tips til hvordan man får den mest mulige ud af styrketræning. Bl.a. weightgaining, hvilket jeg har et stort problem med da jeg er af meget spinkel bygning og tynd! :cry:

Da jeg fandt denne side, var det til min store fornøjelse da jeg læste alle de gode råd der blev givet! Meget professionelt fandt jeg det..har desværre ikke meget hjælp at byde på da jeg selv søger det! <_<

Som skrevet er mit problem at tage på i muskelmasse, som jeg håber meget på at får noget hjælp til af jer derude! :)

Jeg er lige fyldt 18, har styrketrænet de sidste 2 år ca (siden jeg var 16).

Jeg er 183 og vejer godt 68 kg.. Træner 4 gange om ugen (to gange overkrop, to gange ben).

Overkrop:

-Bænkpres med fri vægte (3 sæt)

-Rows (3 sæt)

-Military press (3 sæt)

-Bicep (3 sæt)

-Tricep (3 sæt)

Ben: (bruger maskiner)

-Benpress (2-3 sæt)

-Læg (3 sæt)

-Benstræk (3 sæt)

-Baglår (2-3 sæt)

Hver gang lige efter træning drikker jeg en halv liter matilde chokolademælk, da jeg har hært dette skulle hjælpe.

Vil meget gerne have forslag til træningændring og kostplans råd og vejledning!..

Håber i kan hjælpe! :lol:

Spree

Link to comment
Share on other sites

1) Inkluder øvelser som Bent-over row, dødløft og squat.

2) Spis mere, men sundt! Hvis du ikke tager på, så er det fordi du ikke spiser nok.

Prøv at kigge de gamle indlæg igennem. Der vil du kunne finde massere af mere specifikke råd.

Held og lykke med træningen og velkommen til MOL!

Link to comment
Share on other sites

TCO <-- Et kost program?..okay!, jeg kan da fortælle hva jeg typisk vil spise på én dag..:

Morgenmad:

- Musli med yougurt

eller

- Cornflakes og mælk

Frokost:

- En sandwich af en slags m. skinke

eller

- To rugbrødsmadder m. leverpostej eller chokolade

Aftensmad:

- Spagetti m. kødsovs

eller

- Fiskefrikedeller m. kartofler og ærter

eller

- Thaimad

mellemmåltid vil typisk være frugt (bananer og æbler)..

håber i kan hjælpe!!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Spree og velkommen til :)

Jeg synes personligt at du skal starte med at kigge på de træningsprogrammer der er postet her på MOL: Træningsprogrammer

Og så kombinere det med de artikler på Getbig

Der er en del af artiklerne (skrevet af Thomas Jagd) på Getbig som fortæller om hvordan man kan/bør strukturere sine træningsprogrammer.

Vi kan sagtens skrive et forslag til et program, men jeg tror det er vigtigst at du finder et program som kan motivere dig !! Mange synes godt om fx "fullbody"-træning, mens jeg fx ikke bryder mig om det.

Dog kan jeg se du træner hhv. overkrop og underkrop, dvs. en såkaldt split træning. Så hvis det er mest motiverende, skal du blive ved med det.

Mange, inkl. mig selv foretrækker dog at dele split træningen op på følgende måde:

DAG 1: Bryst, Skuldre og Triceps

DAG 2: Ryg, Ben og Biceps

DAG 3: Fri

...forfra med DAG 1

( Dog træner man typisk bagsiden af skulderen på rygdagen !! )

Jeg synes du skal blive ved med at drikke din Mathilde Kakao !!

Husk bare at det er en lille del af kostplanen.

Ud over kakaoen, skal du sørge for at spise 5-6 gange om dagen. De 3 hovedmåltider og så ellers nogle mellemmåltider.

-----------------

Når du har læst nogle artikler og fået dig en ide til et træningsprogram, kan du poste det og se om der er forslag eller rettelser !

Opret evt. en logbog og læs andres logbøger. Her er masser af underholdning og inspiration.

Håber mit indlæg og links kan hjælpe dig.

/Nygren

Link to comment
Share on other sites

så fandt vi da problemet B)

du kommer ik langt med den smule mad der :)

dels får du ik kalorier nok, og det ku se ud som om at du heller ik får nok protein.

ved godt det lyder af meget, men hvis du kan komme op på 6-7 måltider om dagen,

så er det en god start, og hvis du sigter efter min 30 g protein pr måltid så er du vist dækket ind dér.

dernæst skal du nok droppe cornflakes, som alt andet lige er en ret tarvelig omgang morgenmad :bigsmile:

hold dig til din musli og hæld gerne en extra håndfuld nødder oveni.

frugt er os fint, men at kalde et æble for et mellemmåltid er nok lige i overkanten B)

derudover skal du os ha dækket dit vitaminbehov, og huske at få dækket dit fedtbehov,

fx med nogle fiskeoliekapsler... de er ik ret dyre...

men der er masser af tråde omkring både kost og vitaminer osv, så lur lidt rundt,

og spør evt igen...

det er nok nemmere end at sku prøve at forklare det hele her på een gang :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
TCO <-- Et kost program?..okay!, jeg kan da fortælle hva jeg typisk vil spise på én dag..:

Morgenmad:

- Musli med yougurt

eller

- Cornflakes og mælk

Frokost:

- En sandwich af en slags m. skinke

eller

- To rugbrødsmadder m. leverpostej eller chokolade

Aftensmad:

- Spagetti m. kødsovs

eller

- Fiskefrikedeller m. kartofler og ærter

eller

- Thaimad

mellemmåltid vil typisk være frugt (bananer og æbler)..

håber i kan hjælpe!!! :bigsmile:

Spree, du spiser slet slet slet ikke nok! :cry:

Vil du være stor og stærk må også spise derefter. Du vejer 68kg siger du. Prøv at indtage omkring 200g protein om dagen. Det kunne f.eks opnåes på følgende måde:

Morgenmad: 400g ylette med drys = 25g protein

Formiddagsmad: 1 dåse tun på ristet brød = 40g protein

Middagsmad: 250g kyllinge kød i en sandwish = 50g protein

Eftermiddagsmad: En 200g pose mandler = 40g protein

Efter træning: 1 liter kakao = 35g protein

Aftensmad: Whatever

Natmad: 1 liter skummetmælk inden du går i seng = 35g protein

Det giver et stykke over 200g protein.

http://www.motion-online.dk/proteinguide.htm

Link to comment
Share on other sites

Jeg vejede næsten det samme som dig da jeg startede med min træning og jeg trænede også ret længe uden at få nogle ordenlige resultater, men så begyndte jeg at tælle kalorier.

Jeg gjorde kun i en uge men jeg tog næsten 4kg på og de hænger stadig ved så det kan godt betale sig. Du kan se min kostplan i min log men jeg poster lige en af dagene så du kan se hvor meget jeg spiste.

post-10-1086808048.gif

Link to comment
Share on other sites

Hmm, er du på diæt?

(:lol:)

Spis det samme, og smid så 2-3 ekstra måltider ind om dagen - eksempelvis 2x4 skiver rugbrød med tun og makrel... og hvad du ellers kan finde på. Og skummetmælk... nap et par liter om dagen - proteinerne er guld værd ;)

Link to comment
Share on other sites

Hver gang lige efter træning drikker jeg en halv liter matilde chokolademælk, da jeg har hært dette skulle hjælpe

en halv liter er ikke nok! det svarer til 17.5 gram protein. man skal helst spise 30-35 gram protein LIGE efter træningen. På en dag skal du spise ca. 2 gram protein for hvert kilo du har på kroppen.

Link to comment
Share on other sites

cilius<-- hehe, nej jeg er ikke på diæt!.. spiser nok bare ikke optimalt!

men anyways!, kan se at det er min kostplan der skal gøres noget ved, som jeg akkurat har tænkt mig at gøre fra i morgen!.. :bigsmile:

men vil lige have nogle extra tips på vejen til hvad der er vigtigst at få spist!..

altså helst 6-7 måltider om dagen med rigelig kalorier og proteiner (200 g. ca.)..

-som morgen mad er musli med yougurt fint nok!??.. gerne med nødder oveni?.. da der er proteiner i nødder eller???

-hertil kan jeg se at der bliver foreslået tun og makral?.. er det meget proteinrigt siden da?

samt masser af skummetmælk, kakoe og is(?)!... :blink:

leder gerne efter hjælp til foreslag til kalorie og protein-rige produkter!..

tak for hjælpen indtilvidere...

Spree

Link to comment
Share on other sites

Nu skal du være opmærksom på at det ofte er folks erfaringer der bliver givet udtryk for. Det er skam også fint i det det reelt er folk der har opnået nogle gode resultater. Men der ændrer ikke ved at der rent videnskabeligt IKKE er belæg for at spise så meget protein som der bliver foreslået. Rent faktisk ligger den videnskabelige konsensus på 1,5-1,8g/pr.kg.

Og ellers, spis MEGET mere. :)

Link to comment
Share on other sites

-hertil kan jeg se at der bliver foreslået tun og makral?.. er det meget proteinrigt siden da?

Tun er fyldt med protein, det indeholder ca. 21-25 gram pr. 100 gram. Makrel er også fint, men der er ikke nær så meget protein i

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share